Loading...

Gratis ontkalkingskit bij aankoop van min. 8 dozen naar keuze*! BESTEL HIER!

Krijg 2 STARBUCKS® Holiday Mugs* bij aankoop van min. 8 dozen STARBUCKS®!

PROMO: GRATIS* tote bag bij aankoop van minimum €35 capsules. BESTEL HIER!

PROMO: 8 + 2 dozen gratis* BESTEL HIER!

Deal koffiemachine: - €40 op je koffiemachine en 3 dozen koffie gratis*! SHOP NU!

PROMO: Stapel tot 25% korting*! Bestel hier!

Bezig met laden...

VRAGEN OVER DE MACHINE

Waar kan ik Nescafé Dolce Gusto machines kopen ?
NESCAFÉ Dolce Gusto machines zijn zowel online als offline verkrijgbaar bij een groot aantal winkels, voor een overzicht van deze winkels klik hier.
Hoe werkt de machine ?
De NESCAFÉ Dolce Gusto machine verhit water dat onder een hoge druk van maximaal 15 bar in het koffiekopje wordt geperst. Hierbij passeert het water een capsule met gebrande en gemalen, hoogwaardige NESCAFÉ koffie. De koffie die voor de capsules wordt gebruikt, bestaat volledig uit NESCAFÉ Arabicasoorten van premiumkwaliteit. Het hogedruksysteem en de capsules zijn zo ontworpen dat het water en de druk gelijkmatig over de koffie worden verdeeld. Hierdoor wordt een optimaal aroma gegarandeerd. De manier waarop in dit systeem met druk wordt gewerkt, is vergelijkbaar met die van professionele machines. Bij filterkoffie wordt gewerkt met een druk van één bar (de gewone atmosferische druk). Een aantal andere apparaten werkt met niet meer dan twee bar. Maar het NESCAFÉ Dolce Gusto systeem werkt met een druk van 15 bar. Met elke capsule kun je in minder dan een minuut een kopje koffie maken.
Is Dolce Gusto ook in andere landen verkrijgbaar ?
Als je wilt weten of Dolce Gusto in een bepaald land verkrijgbaar is, kun je het beste contact opnemen met de Nestlé-vestiging in dat land. 
Kan ik bij jullie reserveonderdelen voor mijn apparaat bestellen ?
Je kunt hierover de hulplijn van Dolce Gusto gratis bellen via 0800-3652348.
Ik heb mijn nieuwe apparaat opengemaakt en er mist een onderdeel.
Controleer de doos opnieuw om te kijken of het ontbrekende onderdeel er misschien toch nog in zit. Als dat niet het geval is, breng je het apparaat terug naar de winkel waar je het hebt gekocht voor een ander exemplaar.
Ik moet mijn apparaat ontkalken.
We raden je aan om je machine en de capsulehouder te ontkalken met de speciale NESCAFÉ Dolce Gusto ontkalkingsvloeistof. Eén ontkalkingsset bestaat uit twee sachets met ontkalkingsvloeistof. Hiermee verleng je de levensduur van je machine. Ontkalkingssetjes zijn verkrijgbaar in de NESCAFÉ Dolce Gusto webshop voor € 10,00.
Mijn apparaat werkt niet meer.
Bel gratis met de hulplijn van Dolce Gusto via 0800-3652348. De lijnen zijn van maandag tot en met vrijdag geopend van 9.00 tot 18.00 uur.   Of download hier het reparatieformulier en volg de procedure.
Ik Ben op zoek naar een reserveonderdeel voor mijn machine.
Op de website van Krups kun je diverse reserveonderdelen voor je NESCAFÉ Dolce Gusto machine bestellen: www.accessories.home-and-cook.com. Hier vind je onder andere waterreservoirs en capsulehouders voor diverse NESCAFÉ Dolce Gusto machines.
Ik krijg mijn capsulehouder niet uit de machine, wat moet ik doen? (Alle machines, behalve Melody I)
Zorg dat de doseerhendel in het midden staat en de sluithendel omhoog staat. Als de doseerhendel in het midden staat, maar het is nog steeds niet mogelijk de sluithendel omhoog te doen, forceer hem dan niet. De capsule staat misschien onder druk. Wacht 20 minuten, doe de sluithendel omhoog, verwijder de capsulehouder en gooi de capsule weg. 
Ik krijg mijn capsulehouder niet uit de machine, wat moet ik doen? (Alleen voor Melody I machines)
Zorg dat de doseerhendel in het midden staat en dat je de capsulehouder omhoog hebt geduwd. Als de doseerhendel in het midden staat, maar het is nog steeds niet mogelijk de capsulehouder omhoog te duwen, forceer hem dan niet. De capsule staat misschien onder druk. Wacht 20 minuten, duw de capsulehouder omhoog, neem hem uit de machine en gooi de capsule weg.
Ik probeerde een drank te maken met mijn machine, maar er komt geen vloeistof uit (of er kwamen maar een paar druppels uit). Wat moet ik doen ?
Plaats de doseerhendel in het midden en haal de capsulehouder er niet meteen uit. De capsule staat misschien nog onder druk. Wacht 20 minuten en gooi de capsule weg.
Het water stroomt niet goed door in mijn machine
Het kan voorkomen dat het water niet meer goed doorstroomt in je machine. Daarom is elke machine uitgerust met een schoonmaaknaald. Hiermee kun je de holle naald in de kop van de machine, waar het water uitkomt, schoonmaken. De schoonmaaknaald zit tussen de machine en het waterreservoir.
 
Op deze pagina wordt uitgelegd hoe je jouw machine kan ontkalken: https://www.dolce-gusto.be/onderhoud-ontkalken
  Indien je vraag niet beantwoord is, kan je contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumer Services Vul het contactformulier in Stuur ons een e-mail: consumentenservice@nl.nestle.com. Het kan een dag of twee duren voor we je e-mail beantwoorden. Bel ons op 0800 365 2348. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00-20.00 en op zaterdag van 09.00-17.00. Op zondag zijn we gesloten.