VRAGEN OVER DE MACHINE
Waar kan ik Nescafé Dolce Gusto machines kopen ?
NESCAFÉ Dolce Gusto machines zijn zowel online als offline verkrijgbaar bij een groot aantal winkels, voor een overzicht van deze winkels klik hier.
Hoe werkt de machine ?
De NESCAFÉ Dolce Gusto machine verhit water dat onder een hoge druk van maximaal 15 bar in het koffiekopje wordt geperst. Hierbij passeert het water een capsule met gebrande en gemalen, hoogwaardige NESCAFÉ koffie. De koffie die voor de capsules wordt gebruikt, bestaat volledig uit NESCAFÉ Arabicasoorten van premiumkwaliteit. Het hogedruksysteem en de capsules zijn zo ontworpen dat het water en de druk gelijkmatig over de koffie worden verdeeld. Hierdoor wordt een optimaal aroma gegarandeerd. De manier waarop in dit systeem met druk wordt gewerkt, is vergelijkbaar met die van professionele machines. Bij filterkoffie wordt gewerkt met een druk van één bar (de gewone atmosferische druk). Een aantal andere apparaten werkt met niet meer dan twee bar. Maar het NESCAFÉ Dolce Gusto systeem werkt met een druk van 15 bar. Met elke capsule kun je in minder dan een minuut een kopje koffie maken.
Is Dolce Gusto ook in andere landen verkrijgbaar ?
Als je wilt weten of Dolce Gusto in een bepaald land verkrijgbaar is, kun je het beste contact opnemen met de Nestlé-vestiging in dat land.
Ik heb mijn nieuwe apparaat opengemaakt en er mist een onderdeel.
Controleer de doos opnieuw om te kijken of het ontbrekende onderdeel er misschien toch nog in zit. Als dat niet het geval is, breng je het apparaat terug naar de winkel waar je het hebt gekocht voor een ander exemplaar.
Ik moet mijn apparaat ontkalken.
We raden je aan om je machine en de capsulehouder 3 keer per jaar te ontkalken met de speciale NESCAFÉ Dolce Gusto ontkalkingsvloeistof. Eén ontkalkingsset bestaat uit twee sachets met ontkalkingsvloeistof. Hiermee verleng je de levensduur van je machine. Ontkalkingssetjes zijn verkrijgbaar in de NESCAFÉ Dolce Gusto webshop voor € 9,95.
Mijn apparaat werkt niet meer.
Wij weten alles van de capsules, maar onze machine’s worden door Krups gemaakt. Je kan het beste contact opnemen met Krups, dat kan dat op werkdagen van 9.00 tot 19.00u op telefoonnummer 085 0520541. Ook per e-mail is Krups bereikbaar. Je kan je machine ook direct voor reparatie aanmelden bij Krups via www.krups.nl/consumentenservice/reparaties
Ik Ben op zoek naar een reserveonderdeel voor mijn machine.
Bekijk onze website voor accesoires voor je machine op https://www.dolce-gusto.nl/koffie-accessoires of op de website van Krups via https://www.krups.nl/accessoireskopen/home. Hier kan je onder andere waterreservoirs en capsulehouders voor diverse NESCAFÉ Dolce Gusto machines vinden.
Ik krijg mijn capsulehouder niet uit de machine, wat moet ik doen? (Alle machines, behalve Melody I)
Zorg dat de doseerhendel in het midden staat en de sluithendel omhoog staat. Als de doseerhendel in het midden staat, maar het is nog steeds niet mogelijk de sluithendel omhoog te doen, forceer hem dan niet. De capsule staat misschien onder druk. Wacht 20 minuten, doe de sluithendel omhoog, verwijder de capsulehouder en gooi de capsule weg.
Ik krijg mijn capsulehouder niet uit de machine, wat moet ik doen? (Alleen voor Melody I machines)
Zorg dat de doseerhendel in het midden staat en dat je de capsulehouder omhoog hebt geduwd. Als de doseerhendel in het midden staat, maar het is nog steeds niet mogelijk de capsulehouder omhoog te duwen, forceer hem dan niet. De capsule staat misschien onder druk. Wacht 20 minuten, duw de capsulehouder omhoog, neem hem uit de machine en gooi de capsule weg.
Ik probeerde een drank te maken met mijn machine, maar er komt geen vloeistof uit (of er kwamen maar een paar druppels uit). Wat moet ik doen ?
Plaats de doseerhendel in het midden en haal de capsulehouder er niet meteen uit. De capsule staat misschien nog onder druk. Wacht 20 minuten en gooi de capsule weg.
Het water stroomt niet goed door in mijn machine
Naald verstopt?
Mogelijk wordt het probleem veroorzaakt door een verstopte naald in de NESCAFÉ Dolce Gusto machine. Dit is de holle naald bovenin de machine waar het water doorheen gaat. Ik raad je aan regelmatig deze naald door te prikken met een meegeleverd naaldje. Deze kun je vinden op de rug van de machine, te zien als je de watertank eraf tilt. Bij de Drop is deze te vinden onder het plateau. Wanneer dit naaldje ontbreekt, kun je ook een speld gebruiken. Via deze link kun je een video bekijken waarin we laten zien hoe het ontstoppen werkt.
Ontkalken
Als het doorprikken met de naald niet werkt, kan het nodig zijn de NESCAFÉ Dolce Gusto machine te ontkalken. Hiervoor adviseren we je de ontkalkingsset te kopen die is ontwikkeld voor deze machines. De ontkalkingsset kun je vinden in onze webshop of bij MediaMarkt en de Makro onder de naam F054 van Krups. Met deze link laat ik je de video zien van het ontkalken.
Luchtbel in de leiding
Het probleem kan mogelijk zijn dat er een luchtbel in de leiding zit. Wij adviseren je dan ook om dit uit te testen door de watertank te vullen met warm water (30 – 45 graden), de machine aan te zetten en te wachten tot het aan/uit lampje groen brandt. Vervolgens dien je de watertank 30 maal te liften (hiermee blaas je lucht door de leidingen) en de machine daarna een uur te laten staan. Daarna moet je de machine weer aanzetten (zonder capsule) en opnieuw de watertank een aantal keer liften. Vervolgens selecteer je de koude kant, waarna de doorstroming van het water op gang zou moeten komen.
Ik hoop dat ik je met bovenstaande tips heb geholpen. Blijft het probleem aanhouden? Bel dan met de fabrikant van de machine, Krups, dan kan dat op werkdagen van 9.00 tot 19.00u op telefoonnummer 085 0520541. Ook per e-mail is Krups bereikbaar. Het is wel zo dat zij een tweejarige garantie hanteren.