You have reached the website
You have a subscription product in your cart. In order to add this type of product, you can clear current cart or add the new product to the subscription.
Veelgestelde vragen
- Aan de slag
- Een bestelling plaatsen
- Nadat je bestelling is geplaatst
- Je account beheren
- Vragen over de machine
- Vragen over de capsules
- Welkomstmail
- Recycling
- Black Friday Flash Sale
Aan de slag
Ik sta nog niet ingeschreven bij Dolce Gusto. Hoe kan ik me registreren?
Klik hier om naar het registratieproces te gaan. In vijf
stappen ben je klaar. Als je meer informatie nodig hebt over het
registratieproces, kun je via 0800-3652348 contact.
Hoe krijg ik het gratis doosje capsules? (deze promotie is niet meer geldig)
De
aanbieding voor het gratis doosje capsules bij je eerste bestelling is vanaf
heden stopgezet. Wil je niets missen over alle aanbiedingen die we doen? Meld
je dan aan voor onze nieuwsbrief!
Ik heb de bevestigingsmail voor de voltooiing van mijn registratie niet ontvangen.
Als
je een nieuwe bevestigingsmail wilt ontvangen, meld je dan linksonder op het
scherm aan met je gebruikersnaam en wachtwoord. Je wordt dan gevraagd je
e-mailadres in te voeren. Hierna ontvang je automatisch een bevestigingsmail.
Als je eenmaal op de koppeling in het e-mailbericht hebt geklikt, is je account
volledig geactiveerd.
Ik kan niet op de koppeling klikken in de e-mail die jullie naar mij hebben verzonden.
Als
de koppeling niet werkt, kun je de koppeling kopiëren en rechtstreeks in de
adresbalk van je browser plakken.
Is jullie website veilig?
Ja,
de Dolce Gusto-website is volledig veilig.
Kan ik online winkelen als ik geen apparaat heb?
Ja, ook als je geen apparaat hebt kun je
je registreren en kun je online winkelen.
Ik heb me al geregistreerd, maar ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten.
Denk
eraan dat je gebruikersnaam en wachtwoord hoofdlettergevoelig zijn. Je stelt
als volgt een nieuw wachtwoord in klik op 'Ben je je wachtwoord vergeten?'
linksonder op het scherm en voer je gebruikersnaam en e-mailadres in. Je
ontvangt dan een e-mailbericht met je nieuwe wachtwoord. Als je je weer kunt
aanmelden, kun je dit wachtwoord wijzigen, zodat je het makkelijker kunt
onthouden.
Je vraagt als volgt om een herinnering van je
gebruikersnaam: klik op 'Ben je je gebruikersnaam vergeten?' en voer je
e-mailadres en je voor- en achternaam in. Je ontvangt dan een e-mailbericht met
je gebruikersnaam.
Als je beiden bent vergeten, moet je eerst je
gebruikersnaam opvragen, voordat je een nieuw wachtwoord kunt instellen.
Ik kan niet de hele website bekijken.
Om
deze site te kunnen gebruiken, moet je browser cookies accepteren. Hiervoor ga
je naar het menu 'Extra' van je internetbrowser en selecteer je
'Internetopties'. Hier moet je je beveiligings- of privacyinstellingen
aanpassen, zodat cookies worden geaccepteerd. Als je dat niet doet, werkt deze
website NIET goed.
Een bestelling plaatsen
Hoe plaats ik een bestelling?
Meld
je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord. Ga naar de online-shop van Dolce
Gusto. Selecteer welk artikel of welke
artikelen je wilt hebben door te klikken op 'Toevoegen aan winkelwagen' en
daarna op 'Naar de winkelwagen'. Bekijk je bestelling en controleer of het
gewenste aantal artikelen is vermeld. Je kunt zo nodig het aantal artikelen
wijzigen. Klik daarna op ‘Vernieuwen’ om het winkelmandje bij te werken.
In de sectie onder aan de pagina wordt de prijs van je bestelling weergegeven.
Op welke wijze kan ik mijn bestelling betalen?
In de online-shop van Dolce Gusto accepteren we
momenteel alleen Visa, MasterCard en iDEAL. Helaas kunnen we op dit moment geen
andere betaalwijzen accepteren. We hopen dat je in de toekomst ook op andere
manieren bij ons kunt betalen. We hebben hier echter nog geen
specifieke informatie over.
Waarom moet ik verzendkosten betalen voor mijn bestelling?
We vragen je om een
bijdrage in de verzendkosten voor de artikelen die je koopt, omdat het systeem
erg populair is en de verzendkosten flink zijn gestegen.
Toch denken we dat de Dolce
Gusto-shop, ook met deze verzendkosten, veel waar biedt voor zijn geld. Verder
draagt Nescafé ook zelf bij aan de totale verzendkosten en je kunt er zeker van
zijn dat we ons best blijven doen om de kosten tot een minimum te beperken.
Bedragen de verzendkosten €4,95 per artikel of €4.95 voor de hele bestelling?
De
verzendkosten van € 4,95 zijn voor de totale bestelling. De verzendkosten
worden alleen in rekening gebracht als je voor minder dan € 25 bestelt.
Mijn betaling is mislukt.
Plaats
opnieuw je bestelling. Als je op het scherm Betalingsopties bent, let dan op de
volgende punten:
Creditcard: Controleer of je
gebruikmaakt van een creditcard van Visa of MasterCard.
Naam op creditcard: Voer de naam
exact in zoals deze op de creditcard staat.
Creditcardnummer:
Het zestiencijferige getal dat midden op de creditcard staat. Je moet dit getal
zonder spaties invoeren.
Vervaldatum: Gebruik de drop-down
lijsten om de maand en het jaar van de vervaldatum in te voeren.
Beveiligingscode van 3 cijfers: Dat
zijn de laatste drie cijfers op de handtekeningstrip aan de achterkant van de
creditcard.
Als je de bestelling dan nog steeds
niet kunt plaatsen, bel ons dan gratis via 0800-3652348.
Welk lepeltje hoort bij het cappuccinokopje?
Het Lungo-lepeltje past qua ontwerp
perfect bij het cappuccinokopje.
Ik kan een bepaald artikel niet vinden in de shop. is het dan niet verkrijgbaar?
Als je een bepaald artikel niet in de
winkel kunt vinden, kan dat betekenen dat het artikel tijdelijk niet op
voorraad is. Bel ons via 0800-3652348 voor meer informatie.
Leveren jullie ook buiten Nederland?
Nee. We
kunnen alleen leveren aan adressen binnen Nederland.
Kan ik mijn bestelling ook naar een postbus laten versturen?
Nee. Wij
bezorgen niet bij postbussen.
Kan ik ook via de post of de telefoon bestellen?
Nee. Alleen
online.
Nadat je bestelling is geplaatst
Ik wil mijn bezorgadres of bestelling wijzigen.
Als een
bestelling eenmaal is geplaatst, kunnen we deze helaas niet meer wijzigen.
Na ontvangst kun je ongewenste artikelen aan ons
retourneren. Als je meer informatie nodig hebt, kun je ons gratis bellen via
0800-3652348.
Ik twijfel of mijn bestelling goed is doorgekomen.
Als
de bestelling is geplaatst, sturen we je een e-mailbericht waarin we bevestigen
dat we je bestelling hebben ontvangen. Als je meer informatie nodig hebt, kun
je ons gratis bellen via 0800-3652348.
Ik wil mijn bestelling annuleren.
Neem contact met ons op via 0800 365 2348 (keuze 1). Binnen 14 dagen storten we het geld
terug op je rekening.
Waar is mijn bestelling/wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?
Je bestelling
wordt gewoonlijk binnen 3 dagen na het plaatsen van de bestelling verzonden, op
voorwaarde dat we de artikelen op voorraad hebben en de betaling hebben
ontvangen. Mocht je niet aanwezig zijn op het moment dat je bestelling geleverd
wordt, dan wordt het pakket afgeleverd bij je buren. Als je buren ook niet
thuis zijn, dan wordt je bestelling naar het dichtstbijzijnde DHL service punt
gebracht. Daar kun je je bestelling gedurende een periode van 7 dagen ophalen.
Mocht je nogmaals
aan huis geleverd willen krijgen kun je dit middels de door DHL toegestuurde
mail aangeven.
Welke koeriersdienst bezorgt mijn bestelling?
Wij gebruiken
DHL.
Herroepingsrecht (Retouren)
Het herroepingsrecht voer je uit door met ons contact op te nemen (bijv. via email, brief of telefonisch) en ons te laten weten dat je onze producten wilt terug sturen. Je kunt het modelformulier gebruiken, maar je bent dit niet verplicht.
Als je onze producten wilt retourneren hou dan wel rekening met het feit dat je dit ons binnen een termijn van 14 dagen moet laten weten.
Wat gebeurt er nadat je de aankoop herroepen hebt?
Als je ons laat weten dat je de producten terug stuurt, zal je alle kosten, ook leveringskosten, terug krijgen. De terugbetaling zal binnen 14 dagen plaats vinden na dat je met ons contact hebt opgenomen. Echter zullen wij wachten met de terugbetaling tot dat wij de producten ontvangen hebben of je hebt aangetoond dat je ze hebt opgestuurd. De betaling zal met hetzelfde betaalmiddel plaats vinden als de oorspronkelijke transactie.
Contact gegevens
Nestlé Nederland
T.a.v NESCAFÉ Dolce Gusto Webshop
Antwoordnummer 1199
1180 VD Amstelveen
Telefoonnummer: 0800-3652348 (kies optie 1)
Je account beheren
Ben je je wachtwoord vergeten?
Denk
eraan dat je gebruikersnaam en wachtwoord hoofdlettergevoelig zijn. Je stelt
als volgt een nieuw wachtwoord in: klik op 'Wachtwoord vergeten?' linksonder op
het scherm en voer je gebruikersnaam en e-mail adres in. Je ontvangt dan een
e-mail bericht met je nieuwe wachtwoord. Als je je weer kunt aanmelden, kun je
dit wachtwoord wijzigen, zodat je het makkelijker kunt onthouden.
Je
vraagt als volgt om een herinnering van je gebruikersnaam: klik op
'Gebruikersnaam vergeten?' en voer je e-mail adres en je voor- en achternaam
in. Je ontvangt dan een e-mailbericht met je gebruikersnaam.
Als je beiden bent vergeten, moet je
eerst je gebruikersnaam opvragen, voordat je een nieuw wachtwoord kunt
instellen.
Ik wil mijn accountgegevens wijzigen
Als je je
accountgegevens wilt wijzigen, moet je je aanmelden met je bestaande
gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens klik je op 'Profiel bewerken'. Als je
je e-mail adres wijzigt, ontvang je van ons een e-mail bevestiging. Volg de
aanwijzingen in dat e-mail bericht om de wijzigingen te bevestigen. Je kunt de
hulplijn van Dolce Gusto gratis bellen via 0800-3652348. Onze medewerkers
kunnen je helpen met het wijzigen van je accountgegevens.
Vragen over de machine
Waar kan ik Nescafé Dolce Gusto machines kopen?
NESCAFÉ Dolce Gusto machines zijn zowel online als offline verkrijgbaar bij een groot aantal winkels, voor een overzicht van deze winkels klik hier.
Hoe werkt de machine?
De NESCAFÉ Dolce Gusto machine verhit water dat onder
een hoge druk van maximaal 15 bar in het koffiekopje wordt geperst. Hierbij
passeert het water een capsule met gebrande en gemalen, hoogwaardige NESCAFÉ
koffie. De koffie die voor de capsules wordt gebruikt, bestaat volledig uit
NESCAFÉ Arabicasoorten van premiumkwaliteit. Het hogedruksysteem en de capsules
zijn zo ontworpen dat het water en de druk gelijkmatig over de koffie worden
verdeeld. Hierdoor wordt een optimaal aroma gegarandeerd. De manier waarop in
dit systeem met druk wordt gewerkt, is vergelijkbaar met die van professionele
machines. Bij filterkoffie wordt gewerkt met een druk van één bar (de gewone
atmosferische druk). Een aantal andere apparaten werkt met niet meer dan twee
bar. Maar het NESCAFÉ Dolce Gusto systeem werkt met een druk van 15 bar. Met
elke capsule kun je in minder dan een minuut een kopje koffie maken.
Is Dolce Gusto ook in andere landen verkrijgbaar?
Als je wilt weten of Dolce Gusto
in een bepaald land verkrijgbaar is, kun je het beste contact opnemen met de
Nestlé-vestiging in dat land.
Kan ik bij jullie reserveonderdelen voor mijn apparaat bestellen?
Je kunt
hierover de hulplijn van Dolce Gusto gratis bellen via 0800-3652348.
Ik heb mijn nieuwe apparaat opengemaakt en er mist een onderdeel.
Controleer de
doos opnieuw om te kijken of het ontbrekende onderdeel er misschien toch nog in
zit. Als dat niet het geval is, breng je het apparaat terug naar de winkel waar
je het hebt gekocht voor een ander exemplaar.
Ik moet mijn apparaat ontkalken.
We raden je
aan om je machine en de capsulehouder te ontkalken met de speciale NESCAFÉ
Dolce Gusto ontkalkingsvloeistof. Eén ontkalkingsset bestaat uit twee sachets
met ontkalkingsvloeistof. Hiermee verleng je de levensduur van je machine.
Ontkalkingssetjes zijn verkrijgbaar in de NESCAFÉ Dolce Gusto webshop voor €
10,00.
Mijn apparaat werkt niet meer.
Bel gratis
met de hulplijn van Dolce Gusto via 0800-3652348. De lijnen zijn van maandag tot en met vrijdag geopend van 9.00 tot 18.00
uur.
Of download hier het reparatieformulier en volg de procedure.
Het water stroomt niet goed door in mijn machine
Het
kan voorkomen dat het water niet meer goed doorstroomt in je machine. Daarom is
elke machine uitgerust met een schoonmaaknaald. Hiermee kun je de holle naald
in de kop van de machine, waar het water uitkomt, schoonmaken. De
schoonmaaknaald zit tussen de machine en het waterreservoir.
Ik Ben op zoek naar een reserveonderdeel voor mijn machine.
Op
de website van Krups kun je diverse reserveonderdelen voor je NESCAFÉ Dolce
Gusto machine bestellen: www.accessories.home-and-cook.com. Hier
vind je onder andere waterreservoirs en capsulehouders voor diverse NESCAFÉ
Dolce Gusto machines.
Ik krijg mijn capsulehouder niet uit de machine, wat moet ik doen? (Alle machines, behalve Melody I)
Zorg dat de doseerhendel in het midden staat en de sluithendel omhoog staat. Als de doseerhendel in het midden staat, maar het is nog steeds niet mogelijk de sluithendel omhoog te doen, forceer hem dan niet. De capsule staat misschien onder druk. Wacht 20 minuten, doe de sluithendel omhoog, verwijder de capsulehouder en gooi de capsule weg.
Ik krijg mijn capsulehouder niet uit de machine, wat moet ik doen? (Alleen voor Melody I machines)
Zorg dat de doseerhendel in het midden staat en dat je de capsulehouder omhoog hebt geduwd. Als de doseerhendel in het midden staat, maar het is nog steeds niet mogelijk de capsulehouder omhoog te duwen, forceer hem dan niet. De capsule staat misschien onder druk. Wacht 20 minuten, duw de capsulehouder omhoog, neem hem uit de machine en gooi de capsule weg.
Ik probeerde een drank te maken met mijn machine, maar er komt geen vloeistof uit (of er kwamen maar een paar druppels uit). Wat moet ik doen?
Plaats
de doseerhendel in het midden en haal de capsulehouder er niet meteen uit. De
capsule staat misschien nog onder druk. Wacht 20 minuten en gooi de capsule weg.
Vragen over de capsules
Hoeveel koffie heb ik nodig voor één kopje koffie, waar koop ik de koffiecapsules en hoeveel kosten ze?
Met
één capsule maak je één kopje zwarte koffie, zoals een Lungo of een Espresso.
Als je een koffie met melk of een chocolademelk wilt maken, heb je twee
capsules nodig met koffie, melkpoeder en/of cacao. Er zitten 16 capsules in een
doosje. Die kun je in de supermarkt kopen of in onze webshop tegen de
adviesprijs van €4,79.
Kan ik de capsules rechtstreeks bij Nescafé kopen? Zijn de capsules verkrijgbaar via internet?
Je
kunt ze rechtstreeks kopen via onze online-shop.
Zijn jullie nog van plan om andere soorten capsules te maken.
Momenteel
zijn er meer dan 30 NESCAFÉ Dolce Gusto capsules verkrijgbaar, waaronder
Cappuccino, Latte Macchiato, Lungo, Espresso, Chococino en Mocha. Om
altijd als eerste op de hoogte te zijn van alle nieuwe variaties, kun je je
online registreren voor de NESCAFÉ Dolce Gusto nieuwsbrief.
Kan ik ook andere koffiecapsules gebruiken dan Nescafé Dolce Gusto capsules?
We kunnen
geen uitspraken doen over de capsules van andere bedrijven die compatibel zijn
met de NESCAFÉ® Dolce Gusto® machines. NESCAFÉ® Dolce Gusto® capsules en de
NESCAFÉ® Dolce Gusto® machines zijn ontworpen om samen te werken - de
interactie zorgt voor de kop koffie van absolute topkwaliteit waar NESCAFÉ®
Dolce Gusto® om bekend staat.
Kunnen de capsules gerecycled worden?
Met onze gratis recyclezak kun je je gebruikte capsules verzamelen en kosteloos inleveren bij één van de 850 UPS locaties. Wij zorgen dan voor duurzame recycling. Voor meer info over de recycle zak klik hier.
Welkomstmail
Kunnen er meerdere codes per bestelling gebruikt worden?
Per
bestelling kan er 1 code gebruikt worden.
Waar vind ik mijn opgeslagen codes?
Codes
kan je invoeren in je account en dan zijn ze opgeslagen voor later. Je vindt de
code dan in het winkelmandje onder het invoerveld voor codes.
De code voor mijn gratis glas werkt niet
De
code voor het gratis glas werkt enkel wanneer je minimaal ook 1 verpakking
toevoegt aan het winkelmandje.
Kan ik een code meerdere keren gebruiken?
Recycling
Hoe kan ik als klant van NESCAFÉ Dolce Gusto recyclen?
Waarom moet ik mijn capsules laten uitlekken?
Waar kan ik mijn gevulde zak inleveren?
Hoeveel capsules passen er in een recyclezak?
Doen alle capsules van NESCAFÉ Dolce Gusto mee?
Mag ik ook capsules van andere merken verzamelen in jullie zak?
Wat gebeurt er met het gerecyclede plastic en de koffieresten?
Waarom gebruikt NESCAFÉ Dolce Gusto plastic voor de capsules?
Hoe worden capsules van NESCAFÉ Dolce Gusto gerecycled?
Kan ik ook een losse recyclezak bestellen op de webshop?
Waaruit bestaat een capsule? Kun je alles van de capsule recyclen?
Wat doen jullie naast recycling nog meer voor duurzaamheid?
Black Friday Flash Sale
Wat is de Black Friday Flash Sale?
Bij de Black Friday Flash Sale krijg je 1 zwarte Mini Me en 12 doosjes NESCAFÉ Dolce Gusto voor €69,99. De adviesprijs van de Mini Me is €99,99.
Welke koffiemachine krijg ik met de deal?
Welke smaken doen mee?
Je kunt kiezen uit alle smaken van 12 en 16 capsules. Starbucks is uitgesloten. Zorg dat je precies 12 doosjes in je winkelmandje toevoegt. De machine wordt dan automatisch in je winkelmandje toegevoegd en de korting wordt dan verrekend.
Moet ik de koffiemachine en doosjes zelf toevoegen aan mijn winkelmandje?
Voeg zelf 12 doosjes (12 of 16 capsules) toe aan je winkelmandje. Starbucks is uitgesloten van de actie. De machine wordt dan automatisch in je winkelmandje toegevoegd en de korting wordt dan verrekend.
Kan ik ook deelnemen aan de koffietegoed promotie?
Nee, dit is niet mogelijk. Combineren met andere acties en promoties is niet mogelijk.
Wat is levertijd van deze deal?
Normaal hanteren we een levertijd van 1-3 werkdagen. Voor deze deal zal dat vanwege de drukte langer zijn. We doen onze uiterste best om zo snel mogelijk te leveren.
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Je kunt de koffie en de koffiemachine voor deze deal alleen compleet retourneren. Dus de machine met alle 12 de doosjes koffie. De koffiemachine moet in de originele verpakking en onbeschadigd retour worden gestuurd.
Wat moet ik doen als er iets mis is met de koffiemachine?
Is er iets mis met je koffiemachine? Neem dan contact op met onze klantenservice.