Loading...

PROMO: 8 + 2 dozen gratis* BESTEL HIER!

PROMO: Stapel tot 25% korting*! Bestel hier!

2 STARBUCKS mugs cadeau*. BESTEL HIER!

Deal koffiemachine: €30 korting & 3 dozen capsules gratis*! Bestel hier!

Krijg een GRATIS KitKat pakket*. BESTEL HIER!

Hoe kunnen we je helpen?

Je kunt ook tussen de volgende onderwerpen kijken:

EEN BESTELLING PLAATSEN
Hoe plaats ik een bestelling ?

Meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord. Ga naar de online-shop van Dolce Gusto. Selecteer welk artikel of welke artikelen je wilt hebben door te klikken op 'Toevoegen aan winkelwagen' en daarna op 'Naar de winkelwagen'. Bekijk je bestelling en controleer of het gewenste aantal artikelen is vermeld. Je kunt zo nodig het aantal artikelen wijzigen. Klik daarna op ‘Vernieuwen’ om het winkelmandje bij te werken.

In de sectie onder aan de pagina wordt de prijs van je bestelling weergegeven.

Op welke wijze kan ik mijn bestelling betalen ?

In de online-shop van Dolce Gusto accepteren we momenteel alleen Visa, MasterCard en iDEAL. Helaas kunnen we op dit moment geen andere betaalwijzen accepteren. We hopen dat je in de toekomst ook op andere manieren bij ons kunt betalen. We hebben hier echter nog geen specifieke informatie over.

Waarom moet ik verzendkosten betalen voor mijn bestelling ?

We vragen je om een bijdrage in de verzendkosten voor de artikelen die je koopt, omdat het systeem erg populair is en de verzendkosten flink zijn gestegen.

Toch denken we dat de Dolce Gusto-shop, ook met deze verzendkosten, veel waar biedt voor zijn geld. Verder draagt Nescafé ook zelf bij aan de totale verzendkosten en je kunt er zeker van zijn dat we ons best blijven doen om de kosten tot een minimum te beperken.

Bedragen de verzendkosten €4,95 per artikel of €4.95 voor de hele bestelling ?

De verzendkosten van € 4,95 zijn voor de totale bestelling. De verzendkosten worden alleen in rekening gebracht als je voor minder dan € 25 bestelt.

Mijn betaling is mislukt.

Plaats opnieuw je bestelling. Als je op het scherm Betalingsopties bent, let dan op de volgende punten:

Creditcard: Controleer of je gebruikmaakt van een creditcard van Visa of MasterCard.
Naam op creditcard: Voer de naam exact in zoals deze op de creditcard staat.

Creditcardnummer: Het zestiencijferige getal dat midden op de creditcard staat. Je moet dit getal zonder spaties invoeren.

Vervaldatum: Gebruik de drop-down lijsten om de maand en het jaar van de vervaldatum in te voeren.
Beveiligingscode van 3 cijfers: Dat zijn de laatste drie cijfers op de handtekeningstrip aan de achterkant van de creditcard.

Als je de bestelling dan nog steeds niet kunt plaatsen, bel ons dan gratis via 0800-3652348.

Ik kan een bepaald artikel niet vinden in de shop. is het dan niet verkrijgbaar ?

Als je een bepaald artikel niet in de winkel kunt vinden, kan dat betekenen dat het artikel tijdelijk niet op voorraad is. Bel ons via 0800-3652348 voor meer informatie.

Leveren jullie ook buiten Nederland ?

Nee. We kunnen alleen leveren aan adressen binnen Nederland.

Kan ik mijn bestelling ook naar een postbus laten versturen ?

Nee. Wij bezorgen niet bij postbussen.

Kan ik ook via de post of de telefoon bestellen ?

Nee. Alleen online.

Toon alles
NADAT JE BESTELLING IS GEPLAATST
Ik wil mijn bezorgadres of bestelling wijzigen.

Als een bestelling eenmaal is geplaatst, kunnen we deze helaas niet meer wijzigen.

Na ontvangst kun je ongewenste artikelen aan ons retourneren. Wanneer er een fout in het adres staat, zal de bestelling automatisch retour gestuurd worden en betalen wij het bedrag terug. Als je meer informatie nodig hebt, kun je ons gratis bellen via 0800-3652348

Ik twijfel of mijn bestelling goed is doorgekomen.

Als de bestelling is geplaatst, sturen we je een e-mailbericht waarin we bevestigen dat we je bestelling hebben ontvangen. Als je meer informatie nodig hebt, kun je ons gratis bellen via 0800-3652348.

Ik wil mijn bestelling annuleren.

Neem contact met ons op via 0800 365 2348 (keuze 1). Binnen 14 dagen storten we het geld terug op je rekening.

Waar is mijn bestelling/wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd ?

Je bestelling wordt gewoonlijk binnen 3 dagen na het plaatsen van de bestelling verzonden, op voorwaarde dat we de artikelen op voorraad hebben en de betaling hebben ontvangen. Mocht je niet aanwezig zijn op het moment dat je bestelling geleverd wordt, dan wordt het pakket afgeleverd bij je buren. Als je buren ook niet thuis zijn, dan wordt je bestelling naar het dichtstbijzijnde DHL service punt gebracht. Daar kun je je bestelling gedurende een periode van 7 dagen ophalen.

Mocht je nogmaals aan huis geleverd willen krijgen kun je dit middels de door DHL toegestuurde mail aangeven.

Welke koeriersdienst bezorgt mijn bestelling ?

Wij gebruiken DHL.

Herroepingsrecht (Retouren)

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van ontvangst van je bestelling.
Je kunt de artikelen of de gehele bestelling retourneren met de meegeleverde retourbon. Wanneer de bestelling bij ons retour is gekomen, betalen wij het aankkoopbedrag terug. 

Toon alles
VRAGEN OVER DE CAPSULES
Hoeveel koffie heb ik nodig voor één kopje koffie, waar koop ik de koffiecapsules en hoeveel kosten ze ?

Met één capsule maak je één kopje zwarte koffie, zoals een Lungo of een Espresso. Als je een koffie met melk of een chocolademelk wilt maken, heb je twee capsules nodig met koffie, melkpoeder en/of cacao. Er zitten 16 capsules in een doosje. Die kun je in de supermarkt kopen of in onze webshop tegen de adviesprijs vanaf €4,99.

Kan ik de capsules rechtstreeks bij Nescafé kopen? Zijn de capsules verkrijgbaar via internet ?

Alle NESCAFÉ Dolce Gusto kofffie varianten zijn verkrijgbaar via onze webshop. 

Zijn jullie nog van plan om andere soorten capsules te maken.

Momenteel zijn er meer dan 30 NESCAFÉ Dolce Gusto capsules verkrijgbaar, waaronder Cappuccino, Latte Macchiato, Lungo, Espresso, Chococino en Mocha. Om altijd als eerste op de hoogte te zijn van alle nieuwe variaties, kun je je online registreren voor de NESCAFÉ Dolce Gusto nieuwsbrief.

Kan ik ook andere koffiecapsules gebruiken dan Nescafé Dolce Gusto capsules ?

We kunnen geen uitspraken doen over de capsules van andere bedrijven die compatibel zijn met de NESCAFÉ® Dolce Gusto® machines. NESCAFÉ® Dolce Gusto® capsules en de NESCAFÉ® Dolce Gusto® machines zijn ontworpen om samen te werken - de interactie zorgt voor de kop koffie van absolute topkwaliteit waar NESCAFÉ® Dolce Gusto® om bekend staat.

Kunnen de capsules gerecycled worden?

Met onze gratis recyclezak kun je je gebruikte capsules verzamelen. Wij zorgen dan voor duurzame recycling. Wist je dat in enkele gebieden/gemeentes vanaf 13 december 2023 de koffie capsules van NESCAFÉ Dolce Gusto bij het restafval weggegooid worden. Vervolgens wordt het aluminium, plastic en koffiedrab gescheiden en gerecycled bij OMRIN. Of dit in jouw gemeente kan, kan je controleren op de website. Zorg ervoor dat je de capsules zo goed mogelijk laat uitlekken voordat je ze in de recycle zak doet en de zak niet verder dan de aangegeven lijn vult. Voor meer info over de recycle zak klik hier.

Verkopen jullie ook losse melkcapsules?

Bij NESCAFÉ Dolce Gusto willen we graag het ideale kopje koffie, chocolademelk of thee voor elk moment creëren. Voor ons betekent dit dat we verpakkingen aanbieden met alles dat je nodig hebt voor dat genietmoment, dus evenveel donkere als witte capsules. Zo is elk kopje precies zoals we hem bedacht en getest hebben. We verkopen daarom geen losse melkcapsules

Waar kan ik mijn recyclezak inleveren?

Je kunt recyclezakken ook bij je order bestellen op onze website https://www.dolce-gusto.nl/ of direct via het recyclezak formulier aanvragen. Zorg ervoor dat je de capsules zo goed mogelijk laat uitlekken voordat je ze in de recycle zak doet en de zak niet verder dan de aangegeven lijn vult. Voor meer info over de recycle zak klik hier.

Heb je een volle recyclezak? Stuur deze dan op naar het volgende adres. Wij zorgen er vervolgens voor dat de gebruikte capsules gerecycled kunnen worden.

Nestlé Nederland BV inzake Nescafe Dolce Gusto

Antwoordnummer 39111

1090 WC Amsterdam

Hoe kan ik een recyclezak aanvragen?

Je kunt recyclezakken bij je order bestellen op onze website https://www.dolce-gusto.nl/ of direct via het recyclezak formulier aanvragen . Zorg ervoor dat je de capsules zo goed mogelijk laat uitlekken voordat je ze in de recycle zak doet en de zak niet verder dan de aangegeven lijn vult. Voor meer info over de recycle zak klik hier.

Toon alles
VRAGEN OVER NUTRI-SCORE
Waarom implementeert NESCAFÉ Dolce Gusto de Nutri-Score op de packs ?

De Nutri-Score is een voedselkeuzelogo dat kleuren (van groen naar rood) en letters (van A tot E) gebruikt om de voedingswaarde van een product per 100 gram/100 ml te beoordelen. Het is een logo dat vrijwillig kan worden gebruikt door de voedingsindustrie.

Het gebruik van het Nutri-Score-logo op onze producten maakt deel uit van onze voortdurende inspanningen om vooruitgang op het gebied van voeding te bevorderen. Met de Nutri-Score willen we onze consumenten meer transparantie bieden en hen helpen goede eetgewoonten aan te nemen.

Hoe wordt de Nutri-Score berekend voor NESCAFÉ Dolce Gusto-dranken ?

De Nutri-Score geeft een score aan producten op basis van een wetenschappelijk algoritme.

Voor het berekenen van de Nutri-Score wordt een product ingedeeld in 1 van de 4 categorieën; voeding/dranken/kazen/vetten en oliën. De voedingswaarde per 100 gram/100 ml wordt beoordeeld. Een product krijgt pluspunten voor: eiwitten, vezels en % groente/fruit/noten/peulvruchten/olijfolie/raapzaadolie/walnotenolie. Een product krijgt minpunten voor: energiegehalte (kcal), suikers, verzadigd vet en zout. Aan de hand van de totaalscore krijgt een product een score: A staat voor de meest gezonde samenstelling, E voor de minst gezonde. 

NESCAFÉ Dolce Gusto dranken worden in het algemeen berekend in de dranken-categorie. Producten krijgen al gauw een B of C score, omdat alleen water een A kan krijgen.

In sommige gevallen valt het product in de voeding-categorie (vast of vloeibaar levensmiddel). Namelijk wanneer een drank uit ≥ 80% melk bestaat, poederdranken bereid met melk, poederdranken met ≥ 80% melk (drooggewicht) die bereid zijn met water. Dit komt geheel overeen met de richtlijnen voor het gebruik van Nutri-Score. Voor NESCAFÉ Dolce Gusto vallen Latte Macchiato & Cappuccino Skinny hieronder.

Als ik mijn drank anders bereid dan op de verpakking wordt aanbevolen, krijg ik dan dezelfde Nutri-Score ?

De Nutri-Score wordt berekend op basis van de voedingswaarden voor 100 ml bereide drank zoals het wordt geconsumeerd en bereid volgens de aanwijzingen op de achterkant van de verpakking. Als u uw drank anders bereidt, heeft u niet hetzelfde voedingsprofiel per 100 ml en dus niet noodzakelijk dezelfde Nutri-Score.

Moet ik stoppen met het drinken van smaken met een D- of E-waardering ?

Alle producten, ongeacht hun score, kunnen onderdeel zijn van een verantwoord voedingspatroon, afhankelijk van de gebruikte portie en frequentie van gebruik. Een product met een oranje/rode score (D of E) zal eerder occasioneel en in matige hoeveelheden worden geconsumeerd, terwijl een product met een groene score (A of B) vaker kan worden geconsumeerd.

Waarom staat er geen Nutri-Score op de pure koffies ?

NESCAFÉ Dolce Gusto implementeert de Nutri-Score op al de producten die in aanmerking komen wanneer de verpakkingen worden vernieuwd. Zwarte koffie komt volgens de gebruikelijke voorschriften niet in aanmerking voor de Nutri-Score, aangezien er geen voedingswaardedeclaratie voor bestaat.

Volgens de leidraad van de europese commissie met betrekking tot het vaststellen van toleranties voor voedingswaarden die op een etiket worden vermeld voor etiketten mag elke nutriënt met een gehalte kleiner dan 0,5 g aangegeven worden als 0. Suikers moeten dus normaal worden aangegeven als 0. De energie zou ongeveer 5kJ/100ml zijn, wat een nutri-score B zou opleveren voor pure zwarte koffies.

Wat is de Nutri-Score ?

Nutri-Score is een voedselkeuzelogo dat door middel van kleuren (groen tot en met rood) en letters (A tot en met E) een oordeel geeft over de voedingswaarde van een product per 100 gram/100 ml. Nutri-Score is door onafhankelijke wetenschappers ontwikkeld in Frankrijk. Het is een logo dat vrijwillig gebruikt kan worden door de levensmiddelenindustrie. In Nederland is het nog niet officieel ingevoerd, maar mag het wel gebruikt worden op producten die gedeeld worden met andere landen waar het al ingevoerd is, bijvoorbeeld Frankrijk en België.

Toon alles
PREMIO LOYALTYPROGRAMMA
Wat is PREMIO ?

PREMIO is een loyatyprogramma waarmee je punten kunt sparen door te genieten van NESCAFÉ Dolce Gusto- en Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-drankjes. Deze punten kunnen vervolgens worden ingewisseld voor cadeaus uit de PREMIO-cadeau catalogus (premio.dolce-gusto.nl)

Hoe krijg ik toegang tot PREMIO?

Je kunt PREMIO gebruiken op de www.dolce-gusto.nl of via de Nescafé Dolce Gusto-app die beschikbaar is in de Play Store (Android) en App Store (iOS). De Nescafé Dolce Gusto-app is gratis. Als je al lid bent van de NESCAFÉ Dolce Gusto-community, meld je dan aan door je e-mailadres en wachtwoord in te voeren op de NESCAFÉ Dolce Gusto-homepage en ga vervolgens naar het tabblad PREMIO onder “MIJN ACCOUNT”. Ben jij je wachtwoord vergeten? Dat kan gebeuren. Vraag dan een nieuw wachtwoord aan door te klikken op WACHTWOORD VERGETEN naast "Log in".

Wie kan aan PREMIO deelnemen ? Wie kan lid worden van PREMIO ?

Je kunt lid worden van het PREMIO-loyaltyprogramma als je meerderjarig bent, woonachtig bent in Nederland en een account hebt aangemaakt op de www.dolce-gusto.nl. Bedrijven zijn uitgesloten van het PREMIO-programma.

Hoe kan ik PREMIO-punten verzamelen ?

Je kunt punten verzamelen door de codes in de dozen NESCAFÉ Dolce Gusto- en Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules te scannen of in te voeren. Om deel te nemen aan PREMIO moet je een account hebben op www.dolce-gusto.nl. Zodra jouw NESCAFÉ Dolce Gusto-account is aangemaakt, heb je automatisch toegang tot het PREMIO-programma.

Voer vervolgens handmatig de 12 tekens van de code in de capsule doos in op de website www.dolce-gusto.nl/premio of scan de QR-code via de NESCAFÉ Dolce Gusto-app. Zodra je de code hebt ingevoerd op de PREMIO pagina worden de punten automatisch op jouw account toegevoegd:

  • Eerste gescande code als welkomstcadeau: + 100 extra punten

  • Doos van 12 of 16 capsules: 100 punten

  • Doos van 30 capsules: 200 punten

Heb ik recht op meer dan één PREMIO-account ?

Per lid is slechts één account toegestaan (hetzelfde e-mailadres, naam, enz.). Het is niet mogelijk om PREMIO-accounts in meer dan één land te hebben.

Jouw NESCAFÉ Dolce Gusto-account geeft toegang tot het PREMIO-loyaltyprogramma. Het is niet nodig om een nieuwe account aan te maken.

Welke soorten smartphones zijn compatibel met de "Nescafé Dolce Gusto"-app ?

De Nescafé Dolce Gusto-app is beschikbaar op Google Play (voor Android) en in de App Store (voor iOS). De app werkt op Android-toestellen vanaf versie 4.4 en iOS-toestellen vanaf versie 9. Om de Nescafé Dolce Gusto-app te downloaden:

  • App Store: klik hier om de app te downloaden

  • Google Play: klik hier om de app te downloaden

Apple en het Apple logo zijn handelsmerken van Apple Inc, geregistreerd in de VS en in andere landen. App Store is een dienstmerk van Apple Inc., geregistreerd in de VS en andere landen.

Google Play en het Google Play-logo zijn handelsmerken van Google LLC.

Hoelang blijft mijn PREMIO-account bestaan ?

Jouw PREMIO-account blijft actief zolang ke lid bent van de NESCAFÉ Dolce Gusto-community. Wanneer jij je afmeldt bij NESCAFÉ Dolce Gusto-community wordt jouw PREMIO-account ook automatisch beëindigd.

Waar kan ik de algemene voorwaarden van PREMIO vinden ?

Je vindt de algemene voorwaarden onderaan op de website onder Algemene Voorwaarden PREMIO en in de rubriek “Gegevens handelaar” in de omschrijvingen van elk cadeau.

Wat moet ik doen als ik de antwoorden op mijn vragen niet kan vinden in de FAQ-rubriek ?

Voor meer informatie verwijzen wij u naar de Algemene Voorwaarden PREMIO of naar de rubriek “Gegevens handelaar” in de omschrijvingen van elk cadeau.

Indien je vraag niet beantwoord is, kan je contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumer Services

  • Vul het contactformulier in 

  • Stuur ons een e-mail: consumentenservice@nl.nestle.com. Het kan een dag of twee duren voor we je e-mail beantwoorden.

  • Bel ons op 0800 365 2348. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00-18.00 en op zaterdag van 09.00-15.00. Op zondag zijn we gesloten.

Toon alles
MIJN PREMIO CODES
Hoe voer ik de codes in de dozen capsules in om punten te verdienen ?

Je kunt deze codes handmatig invoeren op de PREMIO-pagina of scan de QR-code in elk doos met de NESCAFÉ Dolce Gusto-app:

  • iOS: klik hier om de app te downloaden

  • Google Play: klik hier om de app te downloaden

Apple en het Apple logo zijn handelsmerken van Apple Inc, geregistreerd in de VS en in andere landen. App Store is een dienstmerk van Apple Inc., geregistreerd in de VS en andere landen.

Google Play en het Google Play-logo zijn handelsmerken van Google LLC.

Ik zie / vind geen code in mijn doos capsules

De code staat gedrukt aan de binnenkant van de bovenklep van alle dozen NESCAFÉ Dolce Gusto - en Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules.

Kan ik mijn code meer dan eens gebruiken ?

Nee, de codes in de capsules zijn uniek en kunnen maar één keer gebruikt worden.

Mijn PREMIO-code wordt niet geaccepteerd. Waarom ?

Jouw code kan om 3 redenen niet worden geaccepteerd:

  1. De code is onjuist (probeer het in dat geval opnieuw of probeer het met een code uit een ander doos)

  2. De code is al een keer gebruikt (elke code kan slechts eenmaal worden gebruikt). Wanneer je de code handmatig invoert, moet je voorzichtig zijn met cijfers en letters die gemakkelijk kunnen worden verward: de letter "O" met het cijfer "0" bijvoorbeeld.

  3. Je hebt jouw limiet voor het invoeren van codes bereikt: momenteel is het aantal ingevoerde codes beperkt tot 10 codes per dag, 20 codes per week, 30 per maand en 250 per jaar.

Indien je vraag niet beantwoord is, kan je contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto Consumer Services

  • Vul het contactformulier in
  • Stuur ons een e-mail: consumentenservice@nl.nestle.com. Het kan een dag of twee duren voor we je e-mail beantwoorden.
  • Bel ons op 0800 365 2348. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00-18.00 en op zaterdag van 09.00-15.00. Op zondag zijn we gesloten.
Ik probeer de QR-code van een doos te scannen maar het werkt niet, wat kan ik doen ?

Als je de QR-code van jouw doos NESCAFÉ Dolce Gusto- of Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules niet kan scannen via de Nescafé Dolce Gusto-app, kan je het eens met een ander doosje capsules te proberen. Als dit nog steeds niet werkt, dan kan het zijn dat er een storing is in de app, en kan je het beste de code's handmatig invoeren via de website https://www.dolce-gusto.nl/premio

Ik heb capsules gekocht in een ander land. Kan ik de code(s) gebruiken om PREMIO-punten te crediteren op mijn Nederlandse NESCAFÉ Dolce Gusto-account ?

Ja, je kunt ook PREMIO-punten sparen met capsule dozen uit andere landen indien dit product ook in Nederland wordt verkocht. Deze code kan echter slechts één keer en op één PREMIO-account worden gebruikt, je kunt niet in twee verschillende landen lid zijn van het PREMIO-loyaltyprogramma.

Toon alles
MIJN PREMIO PUNTEN
Welke dozen capsules worden geaccepteerd in het PREMIO-loyaltyprogramma en waar kan ik ze kopen ?

Alle dozen van NESCAFÉ Dolce Gusto en van het Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-assortiment kunnen worden gebruikt om punten te sparen met PREMIO. Deze dozen kunnen in Nederland zowel online als in de supermarkt worden gekocht. In elke doos vind je een code. Deze vind je aan de binnekant van de deksel en bestaat uit een qr code en een code van 12 tekens.

Ik heb PREMIO-punten op mijn account. Hoe kan ik ze gebruiken ?

Wissel jouw punten in voor cadeaus. Profiteer van een ruime keuze aan cadeaus uit de PREMIO-cadeau catalogus. Ga naar de cadeau catalogus (in het menu onder Premio Club) en check of je voldoende punten hebt om in te wisselen. Sommige cadeaus kun je inwisselen met de combinatie van PREMIO-punten en bijbetaling via creditcard.

Hoe lang zijn de PREMIO-punten geldig ?

Als je gedurende 6 maanden geen codes scant of je PREMIO-punten niet inwisselt voor een cadeau, vervallen je punten (woorden als verlies en inactief niet gebruiken).
Vanaf 30 oktober 2024 zijn je PREMIO-punten 2 jaar geldig vanaf de datum waarop ze aan je account zijn toegevoegd (dit is al uitgeleged in de 1e zin).

Je kunt je puntensaldo en de punten die binnenkort vervallen op elk moment controleren door in te loggen op je account op onze website: www.dolce-gusto.nl/reward/customer/info/ of in die in de NESCAFÉ Dolce Gusto-app.

Hoe weet ik hoeveel punten ik heb gespaard ?

Wanneer je ingelogd bent op de website www.dolce-gusto.nl, je op een informatiebalk bovenaan de website hoeveel PREMIO-punten je hebt gespaard. Deze informatie is ook beschikbaar in je persoonlijke account en op de pagina premio.dolce-gusto.nl rechtsboven op jouw scherm. Je kunt de informatie ook vinden in de NESCAFÉ Dolce Gusto-app.

Waar kan ik zien wanneer mijn PREMIO-punten verlopen ?

Je kunt je puntensaldo inclusief de punten die vervallen (door 6 maanden inactiviteit) terug vinden in je account op www.dolce-gusto.nl/reward/customer/info/. Je kunt de informatie ook vinden in de NESCAFÉ Dolce Gusto-app. Als je punten ouder dan 2 jaar hebt zullen ze op 30-10-2024 vervallen. Je hebt een email ontvangen tussen 24-09-2024 en 27-09-2024 met de hoeveelheid punten die voor jou per 19-10-2024 vervallen. Na 30-10-2024 zal de vervaldatum ook te zien zijn in je account bij je puntengeschiedenis.

Toon alles
MIJN PREMIO CADEAUS
Waar kan ik alle cadeaus vinden ?

Alle cadeaus zijn beschikbaar in de PREMIO-cadeau catalogus. Daar kun jij jouw PREMIO-punten inwisselen voor cadeaus.

Hoe werken betalingen met een creditcard ?

De meeste cadeaus kun je verkrijgen met jouw PREMIO punten. In sommige gevallen is de functie Punten + Geld beschikbaar. Dat betekent dat jij jouw cadeau voor een deel met geld en voor een deel met PREMIO punten kunt kopen. Je kunt jouw cadeau echter niet volledig met geld betalen: je moet ten minste 50% van de prijs in punten betalen.

Alleen betaling met een creditcard (Visa of Mastercard) is toegestaan voor de functie Punten + Geld.

Welke valuta worden aanvaard voor betalingen met creditcard ?

De valuta die wordt aanvaard voor betalingen met Punten + Geld uit de PREMIO-cadeau catalogus is de euro. Alleen betaling met een creditcard (Visa of Mastercard) is toegestaan.

Wanneer zal ik de levering ontvangen en door welke vervoerder ?

De levertijden van al onze cadeaus staan vermeld op de detailpagina's van de cadeaus. Bekijk de levertijden op deze pagina goed voordat je bestelt. Elke cadeau verkoper is vrij om een vervoerder te kiezen. Je ontvangt een e-mail zodra jouw pakket is verzonden met de trackinginformatie van jouw levering.

Waar kan ik mijn cadeaus laten bezorgen ?

De cadeaus van het PREMIO worden alleen in Nederland geleverd.

Moet ik verzendkosten of andere kosten betalen om mijn cadeau te ontvangen ?

Nee, de prijzen in de PREMIO-cadeau catalogus zijn inclusief verzendings-, leveringskosten en eventuele douane kosten in Nederland.

Wat zijn de verschillende leveringswijzen ?

De kortingsvouchers en cadeaubonnen worden per e-mail gedeeld of op jouw PREMIO-account gezet. Fysieke cadeaus worden rechtstreeks geleverd op het postadres dat in de account van het lid staat. Indien je niet thuis bent en de levering niet in ontvangst kan nemen, kan het zijn dat jij jouw cadeau moet afhalen in het dichtstbijzijnde postkantoor of afhaalpunt, afhankelijk van de gekozen leveringswijze. De contactgegevens van het afhaalpunt worden per e-mail vertelt door de bezorger zoals PostNL, UPS of DHL.

Wat gebeurt er nadat ik het cadeau heb besteld?

Zodra jij jouw bestelling plaatst, worden de punten automatisch van jouw PREMIO saldo afgeschreven. Als jij een gedeeltelijke betaling met geld hebt gedaan, wordt deze ook automatisch van jouw rekening afgeschreven. Je ontvangt vervolgens direct na de bestelling een bevestiging per e-mail. Heb je niets ontvangen? Check dan even je ongewenste of spam mailbox. Controleer of de geplaatste bestelling en het afleveradres juist zijn. De geschatte leverdatum kan voor elk cadeau verschillen en kan worden vermeld in de e-mail ter bevestiging van de bestelling en op de detailpagina van het cadeau. Als je een fout opmerkt in de bevestigingsmail van jouw bestelling, of als je vragen hebt over de levering van jouw cadeaus, neem dan contact op met onze consumente service.

Kan ik een cadeau ontvangen op een ander adres dan het adres dat in mijn PREMIO-account staat ?

Je kunt voor elke bestelling een ander adres gebruiken. Alle cadeaus van eenzelfde bestelling worden echter slechts aan één adres gekoppeld.

Zullen de punten of de prijzen van de cadeaus variëren ?

De prijzen en punten van de in de PREMIO-cadeau catalogus beschikbare cadeaus kunnen af en toe variëren als gevolg van wijzigingen die door de leverancier worden aangebracht.

Wat zijn de regels waaraan ik me moet houden als ik via PREMIO een kortingsbon bestel voor de NESCAFÉ Dolce Gusto-website ?

Met de kortingsvoucher die je met jouw PREMIO-punten hebt gekocht, kun je op de website de producten kopen die je wilt (capsules en accessoires). Deze bonnen werken net als alle andere kortingsbonnen op onze website:

  • Ze zijn alleen geldig op de website dolce-gusto.nl.
  • Levering alleen in Nederland.
  • Het minimum aankoopbedrag verschilt per kortingsbon, controleer de voorwaarden bij de kortingsbon op https://premio.dolce-gusto.nl/ Om een kortingscode te gebruiken moet jouw bestelling minimaal €25 + het bedrag van jouw kortingscode zijn.
  • Slechts één kortingscode per bestelling.
  • Slechts één kortingscode gebruikt per maand en per account
  • Niet in combinatie met andere acties
Is het mogelijk om een factuur te vragen voor de bestelling van het cadeau ?

De factuur wordt samen met het cadeau door de leverancier toegestuurd.

Kan ik de bestelling van een cadeau annuleren ?

Het verzoek om de bestelling van een cadeau te annuleren kan alleen worden gedaan wanneer de status van de bestelling "in behandeling" is op de pagina "Mijn bestelgeschiedenis". Heeft de bestellingen een andere status dan kan deze niet meer worden geannuleerd. Om een bestelling van een cadeau te annuleren, kun je contact opnemen met onze consumentenservice:

Het verzoek om jouw cadeau te annuleren zal dan worden bekeken. Na bevestiging van de annulering door de leverancier, zullen je PREMIO punten weer bijgeschreven worden op je account.

Kan ik mijn cadeau retourneren ?

Voor fysieke cadeaus verwijzen wij je naar het retourbeleid dat vermeld staat in de beschrijving van elk cadeau in de PREMIO-cadeau catalogus. Bij een defect cadeau hebt u 14 dagen vanaf ontvangst om het te retourneren.

Indien het cadeau binnen de in het retourbeleid aangegeven termijn onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking wordt geretourneerd, worden de punten terugbetaald of wordt het cadeau zonder extra kosten vervangen. Voor de verzending stuurt de leverancier van het cadeau een vooraf betaald retouretiket.

Indien er geen probleem is met de levering van het cadeau en u het om persoonlijke redenen wenst te retourneren, bevestigt het retourbeleid dat de leveringskosten voor jouw rekening zijn.
Retourzendingen worden niet aanvaard voor gedigitaliseerde cadeaus.

Toon alles
SPECIAL.T
Welke smaken worden verkocht op de dolce-gusto.nl webshop?
Voor welke machine's is de Special.T infuser geschikt?

Piccolo
Piccolo XS
Infinissima
Infinissima Touch
Genio S
Genio S+
Genio S Touch
Mini Me

Hoe gebruik ik de SPECIAL.T Infuser?
Zijn de SPECIAL.T capsules ook in de supermarkt te koop?
Kunnen de SPECIAL.T capsules samen gerecycled worden met de NESCAFÉ Dolce Gusto capsules?

Ja, de SPECIAL.T capsules mogen samen met de NESCAFÉ Dolce Gusto capsules gerecycled worden in onze recyclezak. Meer informatie vindt je hier. Wist je dat in enkele gebieden/gemeentes vanaf 13 december 2023 de koffie capsules van NESCAFÉ Dolce Gusto en SPECIAL.T bij het restafval weggegooid worden. Vervolgens wordt het aluminium, plastic en koffiedrab gescheiden en gerecycled bij OMRIN. Of dit in jouw gemeente kan, kan je controleren op de website.

Krijg ik PREMIO punten voor mijn SPECIAL.T aankopen?

Helaas is het PREMIO-getrouwheidsprogramma uitsluitend voor consumenten van STARBUCKS® by NESCAFÉ Dolce Gusto- en NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules.

SPECIAL.T®-capsules zijn momenteel niet opgenomen in het programma.

Hoe zet ik een kopje thee met mijn NESCAFÉ Dolce Gusto machine?

Dit is afhankelijk van het model van de NESCAFÉ Dolce Gusto machine. Bij een handmatige machine moet je de extractie op het juiste moment handmatig stoppen bij de gewenst hoeveelheid thee. Bij een automatische machine, raadpleeg de gebruiksaanwijzing om je cupmaat in te stellen. Voor elke theesoort is dat 7 balkjes.

Mijn machine kap wilt niet sluiten als ik de SPECIAL.T infuser gebruik

 De SPECIAL.T infuser heeft een bescherming ingebouwd, wanneer deze niet goed gesloten is, kan het zijn dat de kap van de machine ook niet goed sluit. Voordat je de infuser in de machine plaatst, controleer of je een klik hoort bij het sluiten van de infuser. Hierna kan je de SPECIAL.T infuser plaatsen in je NESCAFÉ Dolce Gusto machine. Druk de infuser volledig naar achter voordat je de kap van je machine sluit. De eerste paar keer bij het gebruik van de SPECIAL.T infuser kan het zijn dat de kap van de machine iets moeilijker sluit dan je gewend bent, dit is normaal. Mocht je er nog niet uit komen, kan je via deze link een video bekijken hoe je de SPECIAL.T infuser dient te gebruiken.
Blijf je problemen hebben met de Infuser? Neem dan gerust contact op met onze consumentenservice via 0800 365 2348. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00-18.00 en op zaterdag van 09.00-15.00. Op zondag zijn we gesloten.

Mijn SPECIAL.T infuser sluit niet goed

Probeer de infuser eerst te sluiten zonder thee capsule er in. Wanneer de infuser correct gesloten is zou je een klik moeten horen. Is dit het geval, kan je nu opnieuw proberen je infuser met een thee capsule er in proberen te sluiten. Je zou eveneens een klik moeten horen. Wanneer de infuser vrij nieuw is, kan het zijn dat je wat harder moet duwen om de infuser te sluiten. Naar mate je de infuser vaker hebt gebruikt zal dit makkelijker gaan. Wanneer de infuser is gesloten, kan je hem plaatsen in je Dolce Gusto machine. Controleer of bij het sluiten van de kap de naald van de machine een gaatje prikt in de capsule. Hierna kan je het thee zetten zoals gewenst!
Blijf je problemen hebben met de Infuser? Neem dan gerust contact op met onze consumentenservice via 0800 365 2348. We zijn bereikbaarmaandag t/m vrijdag van 08.00-18.00 en op zaterdag van 09.00-15.00. Op zondag zijn we gesloten.

Toon alles
AAN DE SLAG
Ik sta nog niet ingeschreven bij Dolce Gusto. Hoe kan ik me registreren ?

Klik hier om naar het registratieproces te gaan. In vijf stappen ben je klaar. Als je meer informatie nodig hebt over het registratieproces, kun je via 0800-3652348 contact.

Ik heb de bevestigingsmail voor de voltooiing van mijn registratie niet ontvangen.

Als je een nieuwe bevestigingsmail wilt ontvangen, meld je dan linksonder op het scherm aan met je gebruikersnaam en wachtwoord. Je wordt dan gevraagd je e-mailadres in te voeren. Hierna ontvang je automatisch een bevestigingsmail. Als je eenmaal op de koppeling in het e-mailbericht hebt geklikt, is je account volledig geactiveerd.

Ik kan niet op de koppeling klikken in de e-mail die jullie naar mij hebben verzonden.

Als de koppeling niet werkt, kun je de koppeling kopiëren en rechtstreeks in de adresbalk van je browser plakken.

Kan ik online winkelen als ik geen apparaat heb ?

Ja, ook als je geen apparaat hebt kun je je registreren en kun je online winkelen.

Ik kan niet de hele website bekijken.

Om deze site te kunnen gebruiken, moet je browser cookies accepteren. Hiervoor ga je naar het menu 'Extra' van je internetbrowser en selecteer je 'Internetopties'. Hier moet je je beveiligings- of privacyinstellingen aanpassen, zodat cookies worden geaccepteerd. Als je dat niet doet, werkt deze website NIET goed.

Toon alles
JE ACCOUNT BEHEREN
Ben je je wachtwoord vergeten ?

Denk eraan dat je gebruikersnaam en wachtwoord hoofdlettergevoelig zijn. Je stelt als volgt een nieuw wachtwoord in: klik op 'Wachtwoord vergeten?' linksonder op het scherm en voer je gebruikersnaam en e-mail adres in. Je ontvangt dan een e-mail bericht met je nieuwe wachtwoord. Als je je weer kunt aanmelden, kun je dit wachtwoord wijzigen, zodat je het makkelijker kunt onthouden.

Je vraagt als volgt om een herinnering van je gebruikersnaam: klik op 'Gebruikersnaam vergeten?' en voer je e-mail adres en je voor- en achternaam in. Je ontvangt dan een e-mailbericht met je gebruikersnaam.

Als je beiden bent vergeten, moet je eerst je gebruikersnaam opvragen, voordat je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Ik wil mijn accountgegevens wijzigen

Als je je accountgegevens wilt wijzigen, moet je je aanmelden met je bestaande gebruikersnaam en wachtwoord. Als je je accountgegevens wilt wijzigen, moet je je aanmelden met je bestaande gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens ga naar "Mijn account" om je naam, voornaam, wachtwoord of gebortedatum wijzingen. In "Mijn adres" kan jij ook je factuuradres en verzendadres wijzingen. Emailadres kan niet worden gewijzigd.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten of kan niet inloggen?

Denk aan hoofdletters en leestekens bij het invoeren van je wachtwoord. Ben je je wachtwoord vergeten? Je kunt via www.dolce-gusto.nl naar mijn account gaan. Op de inlogpagina staat de optie 'wachtwoord vergeten?'. Wanneer je hier op klikt wordt er een mail verzonden met een link waarop je een nieuwe wachtwoord kan aanmaken. Je kunt ook een nieuw wachtwoord aanmaken via deze link.

Na 15 foutieve inlogpogingen word je account geblokkeerd. Geen zorgen, na 30 minuten word je account automatisch weer gedeblokkeerd en kan je opnieuw proberen in te loggen. Let op dat je dan één keer een nieuwe poging hebt, voordat je account nogmaals wordt geblokkeerd voor 30 minuten. Twijfel je over je wachtwoord? Dan raden we je aan voor de zekerheid even een nieuw wachtwoord voor je inlogpoging aan te maken via bovenstaande link.

Lukt het vooralsnog niet om in te loggen? De browser verhinderd mogelijk het inloggen. Het kan ook helpen om het via een andere browser te proberen, de cookies te verwijderen of de browser op incognito te zetten.

Toon alles
VRAGEN OVER DE MACHINE
Waar kan ik Nescafé Dolce Gusto machines kopen ?

NESCAFÉ Dolce Gusto machines zijn zowel online als offline verkrijgbaar bij een groot aantal winkels, voor een overzicht van deze winkels klik hier.

Hoe werkt de machine ?

De NESCAFÉ Dolce Gusto machine verhit water dat onder een hoge druk van maximaal 15 bar in het koffiekopje wordt geperst. Hierbij passeert het water een capsule met gebrande en gemalen, hoogwaardige NESCAFÉ koffie. De koffie die voor de capsules wordt gebruikt, bestaat volledig uit NESCAFÉ Arabicasoorten van premiumkwaliteit. Het hogedruksysteem en de capsules zijn zo ontworpen dat het water en de druk gelijkmatig over de koffie worden verdeeld. Hierdoor wordt een optimaal aroma gegarandeerd. De manier waarop in dit systeem met druk wordt gewerkt, is vergelijkbaar met die van professionele machines. Bij filterkoffie wordt gewerkt met een druk van één bar (de gewone atmosferische druk). Een aantal andere apparaten werkt met niet meer dan twee bar. Maar het NESCAFÉ Dolce Gusto systeem werkt met een druk van 15 bar. Met elke capsule kun je in minder dan een minuut een kopje koffie maken.

Is Dolce Gusto ook in andere landen verkrijgbaar ?

Als je wilt weten of Dolce Gusto in een bepaald land verkrijgbaar is, kun je het beste contact opnemen met de Nestlé-vestiging in dat land. 

Ik heb mijn nieuwe apparaat opengemaakt en er mist een onderdeel.

Controleer de doos opnieuw om te kijken of het ontbrekende onderdeel er misschien toch nog in zit. Als dat niet het geval is, breng je het apparaat terug naar de winkel waar je het hebt gekocht voor een ander exemplaar.

Ik moet mijn apparaat ontkalken.

We raden je aan om je machine en de capsulehouder 3 keer per jaar te ontkalken met de speciale NESCAFÉ Dolce Gusto ontkalkingsvloeistof. Eén ontkalkingsset bestaat uit twee sachets met ontkalkingsvloeistof. Hiermee verleng je de levensduur van je machine. Ontkalkingssetjes zijn verkrijgbaar in de NESCAFÉ Dolce Gusto webshop voor € 9,95.

Mijn apparaat werkt niet meer.

Wij weten alles van de capsules, maar onze machine’s worden door Krups gemaakt. Je kan het beste contact opnemen met Krups, dat kan dat op werkdagen van 9.00 tot 19.00u op telefoonnummer 085 0520541. Ook per e-mail is Krups bereikbaar. Je kan je machine ook direct voor reparatie aanmelden bij Krups via www.krups.nl/consumentenservice/reparaties 

Ik Ben op zoek naar een reserveonderdeel voor mijn machine.

Bekijk onze website voor accesoires voor je machine op https://www.dolce-gusto.nl/koffie-accessoires of op de website van Krups via https://www.krups.nl/accessoireskopen/home. Hier kan je onder andere waterreservoirs en capsulehouders voor diverse NESCAFÉ Dolce Gusto machines vinden.

Ik krijg mijn capsulehouder niet uit de machine, wat moet ik doen? (Alle machines, behalve Melody I)

Zorg dat de doseerhendel in het midden staat en de sluithendel omhoog staat. Als de doseerhendel in het midden staat, maar het is nog steeds niet mogelijk de sluithendel omhoog te doen, forceer hem dan niet. De capsule staat misschien onder druk. Wacht 20 minuten, doe de sluithendel omhoog, verwijder de capsulehouder en gooi de capsule weg. 

Ik krijg mijn capsulehouder niet uit de machine, wat moet ik doen? (Alleen voor Melody I machines)

Zorg dat de doseerhendel in het midden staat en dat je de capsulehouder omhoog hebt geduwd. Als de doseerhendel in het midden staat, maar het is nog steeds niet mogelijk de capsulehouder omhoog te duwen, forceer hem dan niet. De capsule staat misschien onder druk. Wacht 20 minuten, duw de capsulehouder omhoog, neem hem uit de machine en gooi de capsule weg.

Ik probeerde een drank te maken met mijn machine, maar er komt geen vloeistof uit (of er kwamen maar een paar druppels uit). Wat moet ik doen ?

Plaats de doseerhendel in het midden en haal de capsulehouder er niet meteen uit. De capsule staat misschien nog onder druk. Wacht 20 minuten en gooi de capsule weg.

Het water stroomt niet goed door in mijn machine
Naald verstopt?
Mogelijk wordt het probleem veroorzaakt door een verstopte naald in de NESCAFÉ Dolce Gusto machine. Dit is de holle naald bovenin de machine waar het water doorheen gaat. Ik raad je aan regelmatig deze naald door te prikken met een meegeleverd naaldje. Deze kun je vinden op de rug van de machine, te zien als je de watertank eraf tilt. Bij de Drop is deze te vinden onder het plateau. Wanneer dit naaldje ontbreekt, kun je ook een speld gebruiken. Via deze link kun je een video bekijken waarin we laten zien hoe het ontstoppen werkt.
 
Ontkalken
Als het doorprikken met de naald niet werkt, kan het nodig zijn de NESCAFÉ Dolce Gusto machine te ontkalken. Hiervoor adviseren we je de ontkalkingsset te kopen die is ontwikkeld voor deze machines. De ontkalkingsset kun je vinden in onze webshop of bij MediaMarkt en de Makro onder de naam F054 van Krups. Met deze link laat ik je de video zien van het ontkalken.
 
Luchtbel in de leiding
Het probleem kan mogelijk zijn dat er een luchtbel in de leiding zit. Wij adviseren je dan ook om dit uit te testen door de watertank te vullen met warm water (30 – 45 graden), de machine aan te zetten en te wachten tot het aan/uit lampje groen brandt. Vervolgens dien je de watertank 30 maal te liften (hiermee blaas je lucht door de leidingen) en de machine daarna een uur te laten staan. Daarna moet je de machine weer aanzetten (zonder capsule) en opnieuw de watertank een aantal keer liften. Vervolgens selecteer je de koude kant, waarna de doorstroming van het water op gang zou moeten komen.
 
Ik hoop dat ik je met bovenstaande tips heb geholpen. Blijft het probleem aanhouden? Bel dan met de fabrikant van de machine, Krups, dan kan dat op werkdagen van 9.00 tot 19.00u op telefoonnummer 085 0520541. Ook per e-mail is Krups bereikbaar. Het is wel zo dat zij een tweejarige garantie hanteren.
Toon alles

Geen oplossing gevonden?

Via telefoon op het nummer 0800 365 2348

Bezig met laden...