You have reached the website


Veelgestelde vragen


Aan de slag

Ik sta nog niet ingeschreven bij Dolce Gusto. Hoe kan ik me registreren?

Klik hier om naar het registratieproces te gaan. In vijf stappen ben je klaar. Als je meer informatie nodig hebt over het registratieproces, kun je via 0800-3652348 contact.

Hoe krijg ik het gratis doosje capsules? (deze promotie is niet meer geldig)

De aanbieding voor het gratis doosje capsules bij je eerste bestelling is vanaf heden stopgezet. Wil je niets missen over alle aanbiedingen die we doen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!

Ik heb de bevestigingsmail voor de voltooiing van mijn registratie niet ontvangen.

Als je een nieuwe bevestigingsmail wilt ontvangen, meld je dan linksonder op het scherm aan met je gebruikersnaam en wachtwoord. Je wordt dan gevraagd je e-mailadres in te voeren. Hierna ontvang je automatisch een bevestigingsmail. Als je eenmaal op de koppeling in het e-mailbericht hebt geklikt, is je account volledig geactiveerd.

Ik kan niet op de koppeling klikken in de e-mail die jullie naar mij hebben verzonden.

Als de koppeling niet werkt, kun je de koppeling kopiëren en rechtstreeks in de adresbalk van je browser plakken.

Is jullie website veilig?

Ja, de Dolce Gusto-website is volledig veilig.

Kan ik online winkelen als ik geen apparaat heb?

Ja, ook als je geen apparaat hebt kun je je registreren en kun je online winkelen.

Ik heb me al geregistreerd, maar ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten.

Denk eraan dat je gebruikersnaam en wachtwoord hoofdlettergevoelig zijn. Je stelt als volgt een nieuw wachtwoord in klik op 'Ben je je wachtwoord vergeten?' linksonder op het scherm en voer je gebruikersnaam en e-mailadres in. Je ontvangt dan een e-mailbericht met je nieuwe wachtwoord. Als je je weer kunt aanmelden, kun je dit wachtwoord wijzigen, zodat je het makkelijker kunt onthouden.

Je vraagt als volgt om een herinnering van je gebruikersnaam: klik op 'Ben je je gebruikersnaam vergeten?' en voer je e-mailadres en je voor- en achternaam in. Je ontvangt dan een e-mailbericht met je gebruikersnaam.

Als je beiden bent vergeten, moet je eerst je gebruikersnaam opvragen, voordat je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Ik kan niet de hele website bekijken.

Om deze site te kunnen gebruiken, moet je browser cookies accepteren. Hiervoor ga je naar het menu 'Extra' van je internetbrowser en selecteer je 'Internetopties'. Hier moet je je beveiligings- of privacyinstellingen aanpassen, zodat cookies worden geaccepteerd. Als je dat niet doet, werkt deze website NIET goed.

Een bestelling plaatsen

Hoe plaats ik een bestelling?

Meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord. Ga naar de online-shop van Dolce Gusto. Selecteer welk artikel of welke artikelen je wilt hebben door te klikken op 'Toevoegen aan winkelwagen' en daarna op 'Naar de winkelwagen'. Bekijk je bestelling en controleer of het gewenste aantal artikelen is vermeld. Je kunt zo nodig het aantal artikelen wijzigen. Klik daarna op ‘Vernieuwen’ om het winkelmandje bij te werken.

In de sectie onder aan de pagina wordt de prijs van je bestelling weergegeven
.

Op welke wijze kan ik mijn bestelling betalen?

In de online-shop van Dolce Gusto accepteren we momenteel alleen Visa, MasterCard en iDEAL. Helaas kunnen we op dit moment geen andere betaalwijzen accepteren. We hopen dat je in de toekomst ook op andere manieren bij ons kunt betalen. We hebben hier echter nog geen specifieke informatie over.

Waarom moet ik verzendkosten betalen voor mijn bestelling?

We vragen je om een bijdrage in de verzendkosten voor de artikelen die je koopt, omdat het systeem erg populair is en de verzendkosten flink zijn gestegen.

Toch denken we dat de Dolce Gusto-shop, ook met deze verzendkosten, veel waar biedt voor zijn geld. Verder draagt Nescafé ook zelf bij aan de totale verzendkosten en je kunt er zeker van zijn dat we ons best blijven doen om de kosten tot een minimum te beperken.

Bedragen de verzendkosten €4,95 per artikel of €4.95 voor de hele bestelling?

De verzendkosten van € 4,95 zijn voor de totale bestelling. De verzendkosten worden alleen in rekening gebracht als je voor minder dan € 25 bestelt.

Mijn betaling is mislukt.

Plaats opnieuw je bestelling. Als je op het scherm Betalingsopties bent, let dan op de volgende punten:

Creditcard: Controleer of je gebruikmaakt van een creditcard van Visa of MasterCard.
Naam op creditcard: Voer de naam exact in zoals deze op de creditcard staat.

Creditcardnummer: Het zestiencijferige getal dat midden op de creditcard staat. Je moet dit getal zonder spaties invoeren.

Vervaldatum: Gebruik de drop-down lijsten om de maand en het jaar van de vervaldatum in te voeren.
Beveiligingscode van 3 cijfers: Dat zijn de laatste drie cijfers op de handtekeningstrip aan de achterkant van de creditcard.

Als je de bestelling dan nog steeds niet kunt plaatsen, bel ons dan gratis via 0800-3652348.

Welk lepeltje hoort bij het cappuccinokopje?

Het Lungo-lepeltje past qua ontwerp perfect bij het cappuccinokopje.

Ik kan een bepaald artikel niet vinden in de shop. is het dan niet verkrijgbaar?

Als je een bepaald artikel niet in de winkel kunt vinden, kan dat betekenen dat het artikel tijdelijk niet op voorraad is. Bel ons via 0800-3652348 voor meer informatie.

Leveren jullie ook buiten Nederland?

Nee. We kunnen alleen leveren aan adressen binnen Nederland.

Kan ik mijn bestelling ook naar een postbus laten versturen?

Nee. Wij bezorgen niet bij postbussen.

Kan ik ook via de post of de telefoon bestellen?

Nee. Alleen online.

Nadat je bestelling is geplaatst

Ik wil mijn bezorgadres of bestelling wijzigen.

Als een bestelling eenmaal is geplaatst, kunnen we deze helaas niet meer wijzigen.

Na ontvangst kun je ongewenste artikelen aan ons retourneren. Als je meer informatie nodig hebt, kun je ons gratis bellen via 0800-3652348.

Ik twijfel of mijn bestelling goed is doorgekomen.

Als de bestelling is geplaatst, sturen we je een e-mailbericht waarin we bevestigen dat we je bestelling hebben ontvangen. Als je meer informatie nodig hebt, kun je ons gratis bellen via 0800-3652348.

Ik wil mijn bestelling annuleren.

Neem contact met ons op via 0800 365 2348 (keuze 1). Binnen 14 dagen storten we het geld terug op je rekening.

Waar is mijn bestelling/wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

Je bestelling wordt gewoonlijk binnen 3 dagen na het plaatsen van de bestelling verzonden, op voorwaarde dat we de artikelen op voorraad hebben en de betaling hebben ontvangen. Mocht je niet aanwezig zijn op het moment dat je bestelling geleverd wordt, dan wordt het pakket afgeleverd bij je buren. Als je buren ook niet thuis zijn, dan wordt je bestelling naar het dichtstbijzijnde DHL service punt gebracht. Daar kun je je bestelling gedurende een periode van 7 dagen ophalen.

Mocht je nogmaals aan huis geleverd willen krijgen kun je dit middels de door DHL toegestuurde mail aangeven.

Welke koeriersdienst bezorgt mijn bestelling?

Wij gebruiken DHL.

Herroepingsrecht (Retouren)

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van ontvangst van je bestelling.

Het herroepingsrecht voer je uit door met ons contact op te nemen (bijv. via email, brief of telefonisch) en ons te laten weten dat je onze producten wilt terug sturen. Je kunt het modelformulier gebruiken, maar je bent dit niet verplicht.

Als je onze producten wilt retourneren hou dan wel rekening met het feit dat je dit ons binnen een termijn van 14 dagen moet laten weten.


Wat gebeurt er nadat je de aankoop herroepen hebt?

Als je ons laat weten dat je de producten terug stuurt, zal je alle kosten, ook leveringskosten, terug krijgen. De terugbetaling zal binnen 14 dagen plaats vinden na dat je met ons contact hebt opgenomen. Echter zullen wij wachten met de terugbetaling tot dat wij de producten ontvangen hebben of je hebt aangetoond dat je ze hebt opgestuurd. De betaling zal met hetzelfde betaalmiddel plaats vinden als de oorspronkelijke transactie.

Contact gegevens
Nestlé Nederland
T.a.v NESCAFÉ Dolce Gusto Webshop
Antwoordnummer 1199
1180 VD Amstelveen
Telefoonnummer: 0800-3652348 (kies optie 1)

Je account beheren

Ben je je wachtwoord vergeten?

Denk eraan dat je gebruikersnaam en wachtwoord hoofdlettergevoelig zijn. Je stelt als volgt een nieuw wachtwoord in: klik op 'Wachtwoord vergeten?' linksonder op het scherm en voer je gebruikersnaam en e-mail adres in. Je ontvangt dan een e-mail bericht met je nieuwe wachtwoord. Als je je weer kunt aanmelden, kun je dit wachtwoord wijzigen, zodat je het makkelijker kunt onthouden.

Je vraagt als volgt om een herinnering van je gebruikersnaam: klik op 'Gebruikersnaam vergeten?' en voer je e-mail adres en je voor- en achternaam in. Je ontvangt dan een e-mailbericht met je gebruikersnaam.

Als je beiden bent vergeten, moet je eerst je gebruikersnaam opvragen, voordat je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Ik wil mijn accountgegevens wijzigen

Als je je accountgegevens wilt wijzigen, moet je je aanmelden met je bestaande gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens klik je op 'Profiel bewerken'. Als je je e-mail adres wijzigt, ontvang je van ons een e-mail bevestiging. Volg de aanwijzingen in dat e-mail bericht om de wijzigingen te bevestigen. Je kunt de hulplijn van Dolce Gusto gratis bellen via 0800-3652348. Onze medewerkers kunnen je helpen met het wijzigen van je accountgegevens.

Vragen over de machine

Waar kan ik Nescafé Dolce Gusto machines kopen?

NESCAFÉ Dolce Gusto machines zijn zowel online als offline verkrijgbaar bij een groot aantal winkels, voor een overzicht van deze winkels klik hier.


Hoe werkt de machine?

De NESCAFÉ Dolce Gusto machine verhit water dat onder een hoge druk van maximaal 15 bar in het koffiekopje wordt geperst. Hierbij passeert het water een capsule met gebrande en gemalen, hoogwaardige NESCAFÉ koffie. De koffie die voor de capsules wordt gebruikt, bestaat volledig uit NESCAFÉ Arabicasoorten van premiumkwaliteit. Het hogedruksysteem en de capsules zijn zo ontworpen dat het water en de druk gelijkmatig over de koffie worden verdeeld. Hierdoor wordt een optimaal aroma gegarandeerd. De manier waarop in dit systeem met druk wordt gewerkt, is vergelijkbaar met die van professionele machines. Bij filterkoffie wordt gewerkt met een druk van één bar (de gewone atmosferische druk). Een aantal andere apparaten werkt met niet meer dan twee bar. Maar het NESCAFÉ Dolce Gusto systeem werkt met een druk van 15 bar. Met elke capsule kun je in minder dan een minuut een kopje koffie maken.

 

Is Dolce Gusto ook in andere landen verkrijgbaar?

Als je wilt weten of Dolce Gusto in een bepaald land verkrijgbaar is, kun je het beste contact opnemen met de Nestlé-vestiging in dat land. 

Kan ik bij jullie reserveonderdelen voor mijn apparaat bestellen?

Je kunt hierover de hulplijn van Dolce Gusto gratis bellen via 0800-3652348.

Ik heb mijn nieuwe apparaat opengemaakt en er mist een onderdeel.

Controleer de doos opnieuw om te kijken of het ontbrekende onderdeel er misschien toch nog in zit. Als dat niet het geval is, breng je het apparaat terug naar de winkel waar je het hebt gekocht voor een ander exemplaar.

Ik moet mijn apparaat ontkalken.

We raden je aan om je machine en de capsulehouder te ontkalken met de speciale NESCAFÉ Dolce Gusto ontkalkingsvloeistof. Eén ontkalkingsset bestaat uit twee sachets met ontkalkingsvloeistof. Hiermee verleng je de levensduur van je machine. Ontkalkingssetjes zijn verkrijgbaar in de NESCAFÉ Dolce Gusto webshop voor € 10,00.

Mijn apparaat werkt niet meer.

Bel gratis met de hulplijn van Dolce Gusto via 0800-3652348. De lijnen zijn van maandag tot en met vrijdag geopend van 9.00 tot 18.00 uur.

 

Of download hier het reparatieformulier en volg de procedure.



 

Het water stroomt niet goed door in mijn machine

Het kan voorkomen dat het water niet meer goed doorstroomt in je machine. Daarom is elke machine uitgerust met een schoonmaaknaald. Hiermee kun je de holle naald in de kop van de machine, waar het water uitkomt, schoonmaken. De schoonmaaknaald zit tussen de machine en het waterreservoir.

Ik Ben op zoek naar een reserveonderdeel voor mijn machine.

Op de website van Krups kun je diverse reserveonderdelen voor je NESCAFÉ Dolce Gusto machine bestellen: www.accessories.home-and-cook.com. Hier vind je onder andere waterreservoirs en capsulehouders voor diverse NESCAFÉ Dolce Gusto machines.

Ik krijg mijn capsulehouder niet uit de machine, wat moet ik doen? (Alle machines, behalve Melody I)

Zorg dat de doseerhendel in het midden staat en de sluithendel omhoog staat. Als de doseerhendel in het midden staat, maar het is nog steeds niet mogelijk de sluithendel omhoog te doen, forceer hem dan niet. De capsule staat misschien onder druk. Wacht 20 minuten, doe de sluithendel omhoog, verwijder de capsulehouder en gooi de capsule weg. 

 


Ik krijg mijn capsulehouder niet uit de machine, wat moet ik doen? (Alleen voor Melody I machines)

Zorg dat de doseerhendel in het midden staat en dat je de capsulehouder omhoog hebt geduwd. Als de doseerhendel in het midden staat, maar het is nog steeds niet mogelijk de capsulehouder omhoog te duwen, forceer hem dan niet. De capsule staat misschien onder druk. Wacht 20 minuten, duw de capsulehouder omhoog, neem hem uit de machine en gooi de capsule weg.  

 

 

Ik probeerde een drank te maken met mijn machine, maar er komt geen vloeistof uit (of er kwamen maar een paar druppels uit). Wat moet ik doen?

Plaats de doseerhendel in het midden en haal de capsulehouder er niet meteen uit. De capsule staat misschien nog onder druk. Wacht 20 minuten en gooi de capsule weg.

Vragen over de capsules

Hoeveel koffie heb ik nodig voor één kopje koffie, waar koop ik de koffiecapsules en hoeveel kosten ze?

Met één capsule maak je één kopje zwarte koffie, zoals een Lungo of een Espresso. Als je een koffie met melk of een chocolademelk wilt maken, heb je twee capsules nodig met koffie, melkpoeder en/of cacao. Er zitten 16 capsules in een doosje. Die kun je in de supermarkt kopen of in onze webshop tegen de adviesprijs van €4,79.

Kan ik de capsules rechtstreeks bij Nescafé kopen? Zijn de capsules verkrijgbaar via internet?

Je kunt ze rechtstreeks kopen via onze online-shop.

Zijn jullie nog van plan om andere soorten capsules te maken.

Momenteel zijn er meer dan 30 NESCAFÉ Dolce Gusto capsules verkrijgbaar, waaronder Cappuccino, Latte Macchiato, Lungo, Espresso, Chococino en Mocha. Om altijd als eerste op de hoogte te zijn van alle nieuwe variaties, kun je je online registreren voor de NESCAFÉ Dolce Gusto nieuwsbrief.

Kan ik ook andere koffiecapsules gebruiken dan Nescafé Dolce Gusto capsules?

We kunnen geen uitspraken doen over de capsules van andere bedrijven die compatibel zijn met de NESCAFÉ® Dolce Gusto® machines. NESCAFÉ® Dolce Gusto® capsules en de NESCAFÉ® Dolce Gusto® machines zijn ontworpen om samen te werken - de interactie zorgt voor de kop koffie van absolute topkwaliteit waar NESCAFÉ® Dolce Gusto® om bekend staat.

Kunnen de capsules gerecycled worden?

Met onze gratis recyclezak kun je je gebruikte capsules verzamelen en kosteloos inleveren bij één van de 850 UPS locaties. Wij zorgen dan voor duurzame recycling. Voor meer info over de recycle zak klik hier.

Welkomstmail

Kunnen er meerdere codes per bestelling gebruikt worden?

Per bestelling kan er 1 code gebruikt worden.

Waar vind ik mijn opgeslagen codes?

Codes kan je invoeren in je account en dan zijn ze opgeslagen voor later. Je vindt de code dan in het winkelmandje onder het invoerveld voor codes.

De code voor mijn gratis glas werkt niet

De code voor het gratis glas werkt enkel wanneer je minimaal ook 1 verpakking toevoegt aan het winkelmandje.

Kan ik een code meerdere keren gebruiken?

Een code moet ik 1 keer opgebruikt worden. Het is niet mogelijk om meerdere bestellingen met een code te plaatsen.

Recycling

Hoe kan ik als klant van NESCAFÉ Dolce Gusto recyclen?

Bij je bestelling in onze webshop kun je gratis een recyclezak bestellen. Hierin kun je de gebruikte capsules verzamelen. Tip: zorg dat je het water in de capsules zoveel mogelijk laat uitlekken. Op deze manier kunnen wij de capsules namelijk beter verwerken en is er minder energie nodig voor het drogen van het plastic en de koffie tijdens de verwering.

Waarom moet ik mijn capsules laten uitlekken?

Er zijn meerdere redenen waarom het laten uitlekken van de capsule belangrijk is. De belangrijkste is dat wij uitgelekte capsules beter kunnen verwerken. We hoeven minder energie te gebruiken om de capsules te drogen en het koffie residue is na de verwering beter te gebruiken. Daarnaast is het uitlekken belangrijk om het lekken van de recyclezak te voorkomen. 

Waar kan ik mijn gevulde zak inleveren?

Je kunt je gevulde zak inleveren bij één van de ruim 950 inleverpunten van UPS. Klik hier voor een kaart en vind jouw dichtstbijzijnde inleverpunt.

Hoeveel capsules passen er in een recyclezak?

Op de zak hebben we een lijn aangegeven. Tot deze lijn kun je de zak vullen met ongeveer 75-100 capsules. Het is belangrijk om de zak niet verder dan de lijn te vullen, deze wordt dan te zwaar.

Doen alle capsules van NESCAFÉ Dolce Gusto mee?

Ja. Je kunt alle capsules van het merk NESCAFÉ Dolce Gusto inzamelen en inleveren. Koffie, melk, thee, chocolade… Alle smaken zijn geschikt om te recyclen.

Mag ik ook capsules van andere merken verzamelen in jullie zak?

Het recycling programma is ontworpen met NESCAFÉ Dolce Gusto capsules in gedachten. We kunnen geen uitspraak doen over capsules van andere merken, want we weten namelijk niet wat hun samenstelling is. Daarom kunnen we niet zeggen of zij geschikt zijn.

Wat gebeurt er met het gerecyclede plastic en de koffieresten?

De koffieresten worden samen met ander organisch afval tot biogas en compost geproduceerd. Het compost wordt gebruikt in de landbouw en op het biogas rijden onder andere bussen van het openbaar vervoer. Met het plastic zijn wij nog druk aan het testen. Hiervan willen we speeltoestellen maken, zodat jong en oud van NESCAFÉ Dolce Gusto kunnen genieten.

Waarom gebruikt NESCAFÉ Dolce Gusto plastic voor de capsules?

Het plastic in de capsule zorgt ervoor dat onze koffie luchtdicht verpakt kan worden, er hoge druk kan worden opgebouwd in de capsule, en de koffie op hoge temperatuur kan worden bereid.

Hoe worden capsules van NESCAFÉ Dolce Gusto gerecycled?

De capsules worden op één plek verzameld en bij voldoende volume verwerkt. Tijdens de verwerking worden de plastic recyclezakken losgescheurd en samen met de capsules gescheiden van de koffie. Na de verwerking blijft er koffie residu en een mix van gemalen plastic met een klein percentage aluminium over. De koffie wordt gebruikt om biogas te produceren en voor compost waarmee akkers vruchtbaar worden gemaakt. Met het restant plastic zijn wij aan het testen om deze te verwerken in speeltoestellen.

Kan ik ook een losse recyclezak bestellen op de webshop?

Nee, helaas kun je geen losse recyclezak in de webshop bestellen. We raden je aan om hierover even contact op te nemen met onze consumentenservice op 0800 365 2348 (optie 2).

Waaruit bestaat een capsule? Kun je alles van de capsule recyclen?

De capsule bestaat uit koffie/melk, plastic en een klein beetje aluminium. De koffie en melk wordt omgezet in biobrandstof en compost. Door de zeer kleine hoeveelheid aluminium kan dit gemixed worden met het plastic. Hiermee ontstaat een product wat toepasbaar is.

Wat doen jullie naast recycling nog meer voor duurzaamheid?

Wereldwijd werken wij samen met de 4C Association om ervoor te zorgen dat de koffiebonen die we gebruiken op een duurzame manier geproduceerd worden. En met succes, want 90% wordt op dit moment duurzaam verbouwd. Maar we zijn er nog niet. Daarom hebben wij samen met onze handelspartners een wereldwijd trainingsprogramma ontwikkeld om koffieboeren van over heel de wereld te trainen in duurzame landbouw. Samen zijn we op weg gaan naar 100% duurzame koffie.

Black Friday Flash Sale

Wat is de Black Friday Flash Sale?

Bij de Black Friday Flash Sale krijg je 1 zwarte Mini Me en 12 doosjes NESCAFÉ Dolce Gusto voor €69,99.  De adviesprijs van de Mini Me is €99,99.

Welke koffiemachine krijg ik met de deal?

Bij de deal krijg je de Zwart/Antraciete Mini Me, t.w.v. €99,99
De koffiemachine wordt automatisch toegevoegd bij aankoop van 12 doosjes (12 of 16 capsules) NESCAFÉ Dolce Gusto.

Welke smaken doen mee?

Je kunt kiezen uit alle smaken van 12 en 16 capsules. Starbucks is uitgesloten. Zorg dat je precies 12 doosjes in je winkelmandje toevoegt. De machine wordt dan automatisch in je winkelmandje toegevoegd en de korting wordt dan verrekend.  

Moet ik de koffiemachine en doosjes zelf toevoegen aan mijn winkelmandje?

Voeg zelf 12 doosjes (12 of 16 capsules) toe aan je winkelmandje. Starbucks is uitgesloten van de actie. De machine wordt dan automatisch in je winkelmandje toegevoegd en de korting wordt dan verrekend. 

Kan ik ook deelnemen aan de koffietegoed promotie?

Nee, dit is niet mogelijk. Combineren met andere acties en promoties is niet mogelijk.

Wat is levertijd van deze deal?

Normaal hanteren we een levertijd van 1-3 werkdagen. Voor deze deal zal dat vanwege de drukte langer zijn. We doen onze uiterste best om zo snel mogelijk te leveren.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Je kunt de koffie en de koffiemachine voor deze deal alleen compleet retourneren. Dus de machine met alle 12 de doosjes koffie. De koffiemachine moet in de originele verpakking en onbeschadigd retour worden gestuurd.

Wat moet ik doen als er iets mis is met de koffiemachine?

Is er iets mis met je koffiemachine? Neem dan contact op met onze klantenservice.