System - Configuration - NDG Theme - Browser Support Messages - Unsupported Browser Message

System - Configuration - NDG Theme - Browser Support Messages - iPhone/iPad Message

System - Configuration - NDG Theme - Browser Support Messages - Android Message

You have reached the website


Veelgestelde vragen


Aan de slag

Ik sta nog niet ingeschreven bij Dolce Gusto. Hoe kan ik me registreren?

Klik hier om naar het registratieproces te gaan. In vijf stappen ben je klaar. Als je meer informatie nodig hebt over het registratieproces, kun je via 0800-3652348 contact

Hoe krijg ik het gratis doosje capsules? (deze promotie is niet meer geldig)

De aanbieding voor het gratis doosje capsules bij je eerste bestelling is vanaf heden stopgezet. Wil je niets missen over alle aanbiedingen die we doen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief!

Ik heb de bevestigingsmail voor de voltooiing van mijn registratie niet ontvangen.

Als je een nieuwe bevestigingsmail wilt ontvangen, meld je dan linksonder op het scherm aan met je gebruikersnaam en wachtwoord. Je wordt dan gevraagd je e-mailadres in te voeren. Hierna ontvang je automatisch een bevestigingsmail. Als je eenmaal op de koppeling in het e-mailbericht hebt geklikt, is je account volledig geactiveerd.

Ik kan niet op de koppeling klikken in de e-mail die jullie naar mij hebben verzonden.

Als de koppeling niet werkt, kun je de koppeling kopiëren en rechtstreeks in de adresbalk van je browser plakken.

Is jullie website veilig?

Ja, de Dolce Gusto-website is volledig veilig

Kan ik online winkelen als ik geen apparaat heb?

Ja, ook als je geen apparaat hebt kun je je registreren en kun je online winkelen.

Ik heb me al geregistreerd, maar ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten.

Denk eraan dat je gebruikersnaam en wachtwoord hoofdlettergevoelig zijn. Je stelt als volgt een nieuw wachtwoord in klik op 'Ben je je wachtwoord vergeten?' linksonder op het scherm en voer je gebruikersnaam en e-mailadres in. Je ontvangt dan een e-mailbericht met je nieuwe wachtwoord. Als je je weer kunt aanmelden, kun je dit wachtwoord wijzigen, zodat je het makkelijker kunt onthouden.

Je vraagt als volgt om een herinnering van je gebruikersnaam: klik op 'Ben je je gebruikersnaam vergeten?' en voer je e-mailadres en je voor- en achternaam in. Je ontvangt dan een e-mailbericht met je gebruikersnaam.

Als je beiden bent vergeten, moet je eerst je gebruikersnaam opvragen, voordat je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Ik kan niet de hele website bekijken.

Om deze site te kunnen gebruiken, moet je browser cookies accepteren. Hiervoor ga je naar het menu 'Extra' van je internetbrowser en selecteer je 'Internetopties'. Hier moet je je beveiligings- of privacyinstellingen aanpassen, zodat cookies worden geaccepteerd. Als je dat niet doet, werkt deze website NIET goed.

Een bestelling plaatsen

Hoe plaats ik een bestelling?

Meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord. Ga naar de online-shop van Dolce Gusto. Selecteer welk artikel of welke artikelen je wilt hebben door te klikken op 'Toevoegen aan winkelwagen' en daarna op 'Naar de winkelwagen'. Bekijk je bestelling en controleer of het gewenste aantal artikelen is vermeld. Je kunt zo nodig het aantal artikelen wijzigen. Klik daarna op ‘Vernieuwen’ om het winkelmandje bij te werken.

In de sectie onder aan de pagina wordt de prijs van je bestelling weergegeven.

Op welke wijze kan ik mijn bestelling betalen?

In de online-shop van Dolce Gusto accepteren we momenteel alleen Visa, MasterCard en iDEAL. Helaas kunnen we op dit moment geen andere betaalwijzen accepteren. We hopen dat je in de toekomst ook op andere manieren bij ons kunt betalen. We hebben hier echter nog geen specifieke informatie over.

Waarom moet ik verzendkosten betalen voor mijn bestelling?

We vragen je om een bijdrage in de verzendkosten voor de artikelen die je koopt, omdat het systeem erg populair is en de verzendkosten flink zijn gestegen.

Toch denken we dat de Dolce Gusto-shop, ook met deze verzendkosten, veel waar biedt voor zijn geld. Verder draagt Nescafé ook zelf bij aan de totale verzendkosten en je kunt er zeker van zijn dat we ons best blijven doen om de kosten tot een minimum te beperken.

Bedragen de verzendkosten €4,95 per artikel of €4.95 voor de hele bestelling?

De verzendkosten van € 4,95 zijn voor de totale bestelling. De verzendkosten worden alleen in rekening gebracht als je voor minder dan € 40 bestelt.

Mijn betaling is mislukt.

Plaats opnieuw je bestelling. Als je op het scherm Betalingsopties bent, let dan op de volgende punten:

Creditcard: Controleer of je gebruikmaakt van een creditcard van Visa of MasterCard.
Naam op creditcard: Voer de naam exact in zoals deze op de creditcard staat.
Creditcardnummer: Het zestiencijferige getal dat midden op de creditcard staat. Je moet dit getal zonder spaties invoeren.
Vervaldatum: Gebruik de drop-down lijsten om de maand en het jaar van de vervaldatum in te voeren.
Beveiligingscode van 3 cijfers: Dat zijn de laatste drie cijfers op de handtekeningstrip aan de achterkant van de creditcard.

Als je de bestelling dan nog steeds niet kunt plaatsen, bel ons dan gratis via 0800-3652348.

Welk lepeltje hoort bij het cappuccinokopje?

Het Lungo-lepeltje past qua ontwerp perfect bij het cappuccinokopje.

Ik kan een bepaald artikel niet vinden in de shop. is het dan niet verkrijgbaar?

Als je een bepaald artikel niet in de winkel kunt vinden, kan dat betekenen dat het artikel tijdelijk niet op voorraad is. Bel ons via 0800-3652348 voor meer informatie.

Leveren jullie ook buiten Nederland?

Nee. We kunnen alleen leveren aan adressen binnen Nederland.

Kan ik mijn bestelling ook naar een postbus laten versturen?

Nee. Wij bezorgen niet bij postbussen.

Kan ik ook via de post of de telefoon bestellen?

Nee. Alleen online.

 

Nadat je bestelling is geplaatst

Ik wil mijn bezorgadres of bestelling wijzigen.

Als een bestelling eenmaal is geplaatst, kunnen we deze helaas niet meer wijzigen.

Na ontvangst kun je ongewenste artikelen aan ons retourneren. Als je meer informatie nodig hebt, kun je ons gratis bellen via 0800-3652348.

Ik twijfel of mijn bestelling goed is doorgekomen.

Als de bestelling is geplaatst, sturen we je een e-mailbericht waarin we bevestigen dat we je bestelling hebben ontvangen. Als je meer informatie nodig hebt, kun je ons gratis bellen via 0800-3652348.

Ik wil mijn bestelling annuleren.

Neem contact met ons op via 0800 365 2348 (keuze 2). Binnen 14 dagen storten we het geld terug op je rekening.

Waar is mijn bestelling/wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

Je bestelling wordt gewoonlijk binnen 5 dagen na het plaatsen van de bestelling verzonden, op voorwaarde dat we de artikelen op voorraad hebben en de betaling hebben ontvangen. Mocht je niet aanwezig zijn op het moment dat je bestelling geleverd wordt, dan wordt het pakket afgeleverd bij je buren. Als je buren ook niet thuis zijn, dan wordt je bestelling de eerstvolgende werkdag opnieuw aangeboden bij het opgegeven adres. Na 2 pogingen wordt je bestelling afgeleverd op een postkantoor bij jou in de buurt. Daar kun je je bestelling gedurende een periode van 3 weken ophalen.

Welke koeriersdienst bezorgt mijn bestelling?

Wij gebruiken DHL.

Retouren

Vul de retour bon in, en stuur je pakketje terug naar:

Nestlé Nederland
T.a.v NESCAFÉ Dolce Gusto Webshop
Antwoordnummer 1199
1180 VD Amstelveen

Voor vragen kan je contact opnemen met de NESCAFÉ Dolce Gusto hulpijn: 0800-3652348

Je account beheren

Ben je je wachtwoord vergeten?

Denk eraan dat je gebruikersnaam en wachtwoord hoofdlettergevoelig zijn. Je stelt als volgt een nieuw wachtwoord in: klik op 'Wachtwoord vergeten?' linksonder op het scherm en voer je gebruikersnaam en e-mail adres in. Je ontvangt dan een e-mail bericht met je nieuwe wachtwoord. Als je je weer kunt aanmelden, kun je dit wachtwoord wijzigen, zodat je het makkelijker kunt onthouden.

Je vraagt als volgt om een herinnering van je gebruikersnaam: klik op 'Gebruikersnaam vergeten?' en voer je e-mail adres en je voor- en achternaam in. Je ontvangt dan een e-mailbericht met je gebruikersnaam.

Als je beiden bent vergeten, moet je eerst je gebruikersnaam opvragen, voordat je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Ik wil mijn accountgegevens wijzigen

Als je je accountgegevens wilt wijzigen, moet je je aanmelden met je bestaande gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens klik je op 'Profiel bewerken'. Als je je e-mail adres wijzigt, ontvang je van ons een e-mail bevestiging. Volg de aanwijzingen in dat e-mail bericht om de wijzigingen te bevestigen. Je kunt de hulplijn van Dolce Gusto gratis bellen via 0800-3652348. Onze medewerkers kunnen je helpen met het wijzigen van je accountgegevens.


Hoe kan ik mij uitschrijven?

Als je je wilt afmelden bij Dolce Gusto, ga dan naar www.dolce-gusto.nl en meld je aan. Vervolgens klik je op 'Profiel bewerken' en daarna op 'Profiel verwijderen'.

Het duurt enige tijd voordat je gegevens zijn verwijderd. Het kan gebeuren dat je in de komende maanden nog enkele berichten van ons ontvangt die op dit moment al in voorbereiding zijn.

 

 


Vragen over de machine

Waar kan ik Nescafé Dolce Gusto machines kopen?

NESCAFÉ Dolce Gusto machines zijn verkrijgbaar bij een groot aantal winkels:
Op postcode zoeken

Hoe werkt de machine?

De NESCAFÉ Dolce Gusto machine verhit water dat onder een hoge druk van maximaal 15 bar in het koffiekopje wordt geperst. Hierbij passeert het water een capsule met gebrande en gemalen, hoogwaardige NESCAFÉ koffie. De koffie die voor de capsules wordt gebruikt, bestaat volledig uit NESCAFÉ Arabicasoorten van premiumkwaliteit. Het hogedruksysteem en de capsules zijn zo ontworpen dat het water en de druk gelijkmatig over de koffie worden verdeeld. Hierdoor wordt een optimaal aroma gegarandeerd. De manier waarop in dit systeem met druk wordt gewerkt, is vergelijkbaar met die van professionele machines. Bij filterkoffie wordt gewerkt met een druk van één bar (de gewone atmosferische druk). Een aantal andere apparaten werkt met niet meer dan twee bar. Maar het NESCAFÉ Dolce Gusto systeem werkt met een druk van 15 bar. Met elke capsule kun je in minder dan een minuut een kopje koffie maken.

 

 

Is Dolce Gusto ook in andere landen verkrijgbaar?

Als je wilt weten of Dolce Gusto in een bepaald land verkrijgbaar is, kun je het beste contact opnemen met de Nestlé-vestiging in dat land.

 

Kan ik bij jullie reserveonderdelen voor mijn apparaat bestellen?

Je kunt hierover de hulplijn van Dolce Gusto gratis bellen via 0800-3652348.

 

 

Ik heb mijn nieuwe apparaat opengemaakt en er mist een onderdeel.

Controleer de doos opnieuw om te kijken of het ontbrekende onderdeel er misschien toch nog in zit. Als dat niet het geval is, breng je het apparaat terug naar de winkel waar je het hebt gekocht voor een ander exemplaar.

 

 

Ik moet mijn apparaat ontkalken.

We raden je aan om je machine en de capsulehouder te ontkalken met de speciale NESCAFÉ Dolce Gusto ontkalkingsvloeistof. Eén ontkalkingsset bestaat uit twee sachets met ontkalkingsvloeistof. Hiermee verleng je de levensduur van je machine. Ontkalkingssetjes zijn verkrijgbaar in de NESCAFÉ Dolce Gusto webshop voor € 10,00.

 

 

Mijn apparaat werkt niet meer.

Bel gratis met de hulplijn van Dolce Gusto via 0800-3652348. De lijnen zijn van maandag tot en met vrijdag geopend van 9.00 tot 17.00 uur.

 

 

Het water stroomt niet goed door in mijn machine

Het kan voorkomen dat het water niet meer goed doorstroomt in je machine. Daarom is elke machine uitgerust met een schoonmaaknaald. Hiermee kun je de holle naald in de kop van de machine, waar het water uitkomt, schoonmaken. De schoonmaaknaald zit tussen de machine en het waterreservoir.

 

 

Ik Ben op zoek naar een reserveonderdeel voor mijn machine.

Op de website van Krups kun je diverse reserveonderdelen voor je NESCAFÉ Dolce Gusto machine bestellen: www.accessories.home-and-cook.com. Hier vind je onder andere waterreservoirs en capsulehouders voor diverse NESCAFÉ Dolce Gusto machines.

 

 

Ik krijg mijn capsulehouder niet uit de machine, wat moet ik doen? (Alle machines, behalve Melody I)

Zorg dat de doseerhendel in het midden staat en de sluithendel omhoog staat. Als de doseerhendel in het midden staat, maar het is nog steeds niet mogelijk de sluithendel omhoog te doen, forceer hem dan niet. De capsule staat misschien onder druk. Wacht 20 minuten, doe de sluithendel omhoog, verwijder de capsulehouder en gooi de capsule weg.
Hoge druk.

 

 

Ik krijg mijn capsulehouder niet uit de machine, wat moet ik doen? (Alleen voor Melody I machines)

Zorg dat de doseerhendel in het midden staat en dat je de capsulehouder omhoog hebt geduwd. Als de doseerhendel in het midden staat, maar het is nog steeds niet mogelijk de capsulehouder omhoog te duwen, forceer hem dan niet. De capsule staat misschien onder druk. Wacht 20 minuten, duw de capsulehouder omhoog, neem hem uit de machine en gooi de capsule weg.
Hoge druk.

 

 

Ik probeerde een drank te maken met mijn machine, maar er komt geen vloeistof uit (of er kwamen maar een paar druppels uit). Wat moet ik doen?

Plaats de doseerhendel in het midden en haal de capsulehouder er niet meteen uit. De capsule staat misschien nog onder druk. Wacht 20 minuten en gooi de capsule weg.

 

 

Vragen over de capsules

Hoeveel koffie heb ik nodig voor één kopje koffie, waar koop ik de koffiecapsules en hoeveel kosten ze?

Met één capsule maak je één kopje zwarte koffie, zoals een Lungo of een Espresso. Als je een koffie met melk of een chocolademelk wilt maken, heb je twee capsules nodig met koffie, melkpoeder en/of cacao. Er zitten 16 capsules in een doosje. Die kun je in de supermarkt kopen of in onze webshop tegen de adviesprijs van €4,99.

Kan ik de capsules rechtstreeks bij Nescafé kopen? Zijn de capsules verkrijgbaar via internet?

Je kunt ze rechtstreeks kopen via onze online-shop.

Zijn jullie nog van plan om andere soorten capsules te maken.

Momenteel zijn er meer dan 19 NESCAFÉ Dolce Gusto capsules verkrijgbaar, waaronder Cappuccino, Latte Macchiato, Lungo, Espresso, Chococino en Mocha. Bovendien vind je exclusief in de webshop Nestea Peach, een ijsthee met perziksmaak. Om altijd als eerste op de hoogte te zijn van alle nieuwe variaties, kun je je online registreren voor de NESCAFÉ Dolce Gusto nieuwsbrief.

Kan ik ook andere koffiecapsules gebruiken dan Nescafé Dolce Gusto capsules?

We kunnen geen uitspraken doen over de capsules van andere bedrijven die compatibel zijn met de NESCAFÉ® Dolce Gusto® machines. NESCAFÉ® Dolce Gusto® capsules en de NESCAFÉ® Dolce Gusto® machines zijn ontworpen om samen te werken - de interactie zorgt voor de kop koffie van absolute topkwaliteit waar NESCAFÉ® Dolce Gusto® om bekend staat.

Kunnen de capsules gerecycled worden?

Nee. De gebruikte Dolce Gusto capsules moet je weggooien bij het huishoudelijk afval.